بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۵۱۹۱۸

اطمینان‌بخشی رئیس پنتاگون به وزیر جنگ تل‌آویو درباره حمایت نظامی

وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن ادعای اینکه حماس نماینده مردم فلسطین نیست، گفت که واشنگتن به ارائه کمک‌های امنیتی مورد نیاز برای حمله زمینی به نوار غزه متمرکز است.

 پنتاگون بامداد یکشنبه از گفتگوی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی خبر داد.

اطمینان‌بخشی رئیس پنتاگون به وزیر جنگ تل‌آویو درباره حمایت نظامی

پنتاگون طی بیانیه‌ای گفت: «آستین با گالانت در مورد اهمیت پایبندی به قانون جنگ، حفاظت از غیرنظامیان و رسیدگی به بحران انسانی در غزه گفتگو کرد».

بر این اساس، وزیر دفاع آمریکا ضمن تاکید بر تعهد واشنگتن به امنیت تل‌آویو و ادامه تقویت توان آفندی و پدافندی آن، مدعی شد: «حماس نماینده مردم فلسطین نیست، پس مردم نباید بهای آن را بپردازند».

آستین اظهار داشت: «ما از اسرائیل نخواستیم که عملیات زمینی را به تعویق بیاندازد یا تسریع کند، بلکه بر حمایت از آن با کمک‌های امنیتی که نیاز دارد تمرکز کرده‌ایم».

در این بیانیه به نقل از وی آمده است: «اسرائیل از ما مهمات و تسلیحات هدایت‌شونده درخواست کرده است و ما هر کاری که در توان داریم انجام خواهیم داد تا حمایت لازم را برای آن فراهم کنیم».

پنتاگون همچنین افزود: «وضعیت پیچیده است و ما اسرائیلی‌ها را تشویق می‌کنیم که حرفه‌ای باشند و عملیات خود را مسئولانه انجام دهند در انتخاب اهداف خود، غیرنظامیان را ملاحظه کنند».

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه قبل که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۳۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد یکشنبه اعلام کرد که بر اثر حملات جنایتکارانه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی، تاکنون ۲۲۲۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۷۴۴ نفر نیز مجروح شده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات