تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۵۱۹۶۱

ادامه حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به غزه و قتل‌عام تیم‌های پزشکی و دفاع شهری

هدف قراردادن عامدانه تیم‌های پزشکی و دفاع شهری غزه که درحال کمک به مجروحان و زیر آوار ماندگان هستند، از بارزترین جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین است که مقابل چشم جهانیان اتفاق می‌افتد.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به دهمین روز خود، حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد و آمار شهدا به 2670 و زخمی‌ها در این منطقه به 9600 تن رسیده است، علاوه بر آن بیش از یک‌هزار نفر زیر آوار مانده یا مفقود شده‌اند.

ادامه حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به غزه و قتل‌عام تیم‌های پزشکی و دفاع شهری

کشتار جمعی ساکنان غزه توسط اشغالگران

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران محله‌های مسکونی و مناطق اطراف بیمارستان‌ها و مدارس هستند که خسارت زیادی به این مراکز غیرنظامی وارد می‌کند. «فرنچسکا آلبایز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل این تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر را کشتار جمعی و توطئه این رژیم برای تخلیه غزه از ساکنان آن را پاک‌سازی قومی خواند.

جنایت‌های اشغالگران در نوار غزه صرفاً محدود به بمباران مراکز غیرنظامی نیست؛ بلکه حمله به خبرنگاران و اصحاب رسانه، نیروهای دفاع شهری، آمبولانس‌ها و تجهیزات بهداشتی و تیم‌های پزشکی و... نیز همچنان در دستور کار صهیونیست‌ها است و درواقع این‌ها بانک اهداف اسرائیل در غزه به‌شمار می‌روند!

خبرنگار المیادین گزارش داد: حملات دیوانه‌وار اشغالگران از شمال تا جنوب غزه ادامه دارد و دشمن درحال هدف‌گیری جاده‌های اصلی نوار غزه و کاروان‌های آوارگان است، همچنین جنگنده‌های صهیونیستی حملات وحشیانه‌ای را به اردوگاه النصیرات و مناطق مسکونی در خان‌یونس آغاز کردند و یک ساختمان مسکونی را در این منطقه هدف قرار دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن چند تن شد و تعداد زیادی نیز زیر آوار ماندند.

هم‌زمان با آن جنگنده‌های دشمن صهیونیستی محله الامل در خان‌یونس را نیز بمباران کردند که شماری شهید و زخمی به‌جای گذاشت. این جنگنده‌ها منطقه جبالیا در شمال غزه را نیز هدف قرار داد‌ه‌اند و مشغول بمباران محله النصر و خیابان الجلاء، محله تل‌الهوی، شیخ رضوان و الکرامه و التوام هستند.

حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به تیم‌های پزشکی و دفاع شهری

بر اساس این گزارش دشمن در تجاوزات خود متمرکز بر آسیب رساندن به مراکز حیاتی از جمله بیمارستان‌های غزه است و به بمباران مناطق اطراف بیمارستان الشفا و بیمارستان قدس ادامه می‌دهد.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که ارتش اسرائیل چندین بمب به نزدیکی بیمارستان الشفاء در شهر غزه پرتاب کرده است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که آمبولانس‌ها به‌دلیل شدت بمباران نمی‌توانند مقابل ساختمان بیمارستان قدس حرکت و امدادرسانی کنند. تاکنون در بیمارستان قدس شهر غزه 114 فلسطینی بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیده‌اند که شامل 37 کودک و 44 زن است و 129 نفر نیز مجروح هستند که همه آنها زن و کودک می‌باشند. ده‌ها شهید نیز به این بیمارستان منتقل شده‌اند که اجساد آنها تکه تکه یا سوخته شده است و قابل تشخیص نیستند.

از طرف دیگر الجزیره گزارش داد که بامداد امروز دوشنبه جنگنده‌های رژیم اشغالگر دو مقر دفاع شهری را هدف قرار داده دست به کشتار فجیعی زدند که طی آن دست‌کم 7 نفر از پرسنل دفاع شهری غزه به شهادت رسیدند.

هلال احمر فلسطین گزارش داد که جنگنده‌های دشمن پنج حمله متوالی به اطراف بیمارستان قدس در نوار غزه انجام داده‌اند.

وزارت کشور فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران نیروهای دفاع شهری غزه را که در تلاش برای نجات شهروندان فلسطینی از زیر آوار بودند مورد حمله عامدانه قرار داده آنها را قتل‌عام کردند.

50هزار زن باردار در غزه نیاز به کمک فوری دارند

از سوی دیگر صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین گزارش داد که 50 هزار زن باردار در نوار غزه هستند که نمی‌توانند خدمات اولیه بهداشتی را دریافت کنند و موعد زایمان 5500 نفر از آنها در همین ماه اکتبر است.

صندوق جمعیت سازمان ملل با اشاره اینکه این زنان نیازمند مراقبت و حمایت فوری بهداشتی هستند از همه طرف‌های مربوطه خواست به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشند.

افزایش تلفات ارتش صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد که واشنگتن هرچه را اسرائیل نیاز دارد در اختیار آن قرار خواهد داد.

از طرف دیگر ارتش رژیم اشغالگر لیست جدیدی از نظامیان این رژیم را که در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیده‌اند، منتشر کرد و به این ترتیب تعداد نظامیان کشته‌شده رژیم صهیونیستی طی یک هفته گذشته 291 تن اعلام شد که البته این آمار دقیق نیست و رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند تعداد ‌آنها بسیار بیشتر از چیزی است که اعلام می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات