سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۵۱۹۹۸

تحقیر موساد با قدرت‌نمایی اطلاعاتی جبهه مقاومت

عملیات طوفان الاقصی با تجهیز سنگین جبهه مقاومت آغاز شد و در همان روز اول شلیک بیش از 5000 موشک و راکت با اسارت نظامیان رژیم صهیونیستی همراه بود که حاکی از عدم اطلاع سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی این رژیم است.

عملیات طوفان الاقصی بسیاری از محاسبات را تغییر داد. یکی از مهمترین مواردی که در این عملیات مشهود بود غافلگیری موساد - سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی- بود. شلیک هزاران موشک، پرواز پاراگلایدر، نفوذ به اراضی اشغالی و... مقدمات وسیع و تجهیز زیادی لازم داشته است که همه این اقدامات از چشم سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوس‌های صهیونیست‌ها دور مانده بود.

 


اسارت یکی از فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی

حضرت ِآیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح به این ویژگی شاخصِ عملیات طوفان الأقصى اشاره کردند و گفتند: «این شکست از ابعاد نظامی و اطلاعاتی، یک شکست غیرقابل ترمیم و یک زلزله ویرانگر است که بعید است رژیم غاصب با همه کمک‌های غربی‌ها بتواند ضربات عمیق این حادثه به سازه‌های حاکمیتی خود را ترمیم کند.» 

قدرت اطلاعاتی حماس به نحوی بود که صهیونیست ها نیز نتوانستند آن را  کتمان کنند؛ «افریم هالِوی» رئیس سابق موساد در اظهاراتی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی کاملا برای صهیونیست‌ها غافلگیرکننده بود، گفت «این یک حمله منحصر به فرد و اولین بار بود که مقاومت غزه توانست به عمق اسرائیل نفوذ کند و شهرک‌ها را تحت کنترل خود درآورد». 

شکست دستگاه های اطلاعاتی صهیونیست ها به نحوی بود که حتی رسانه های همسو با آنان نیز با کلید واژه «غافلگیری» به آن پرداختند.

 

«یوسی یهوشع» خبرنگار اسرائیلی هم در واکنش به این اتفاق تاریخی گفته بود: این یک حمله غافلگیرکننده است.

خبرگزاری رویترز از قول منبع نزدیک به حماس نقل کرد: حماس این تصور را به اسرائیل داد که برای جنگ آماده نیست. حماس طی ماه‌ های گذشته از یک تاکتیک اطلاعاتی بی‌ سابقه برای گمراه کردن اسرائیل استفاده کرد و این تصور عمومی را ایجاد کرد که آماده نیست؛ در حالی که برای این عملیات به صورت گسترده آماده می‌ شد.

پیش از این، بارزترین ویژگی حماس و جبهه مقاومت قدرت موشکی و پهپادی بود، مولفه ای که رژیم صهیونیستی را به شدت با مشکل مواجه کرده بود. اما پس از عملیات طوفان الاقصی قدرت اطلاعاتی محور مقاومت نیز با قدرت موشکی همراه خواهد شد و رژیم صهیونیستی بعد از این عملیات علاوه بر قدرت موشکی باید از قدرت اطلاعاتی محور مقاومت نیز واهمه داشته باشد چرا که توان اطلاعاتی مقاومت توانست یکی از پرمدعاترین سرویس‌های اطلاعاتی که از ابزار مدرنی هم استفاده می کند شکست دهد به همین دلیل می توان معادله امنیتی میان مقاومت و رژیم صهیونیستی را به قبل و بعد از این نبرد تعیین کرد. 

گروه های مقاومت توانسته‌اند به اشراف اطلاعاتی کم نظیری دست یابند و از آنجایی که این مولفه، قدرتی زیرساختی محسوب می شود قطعا در آینده نیز دستاوردهای بیشتری برای مقاومت به ارمغان خواهد آورد. برهمین اساس می توان گفت باز هم امکان غافلگیر شدن اسراییل وجود دارد، مثلا تحت ضربه قرار دادن مقامات رژیم صهیونیستی یا استفاده از سلاح‌هایی که معادله نبرد را تغییر می‌دهند و... .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات