صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۵۲۱۷۳

احکام الهه محمدی و نیلوفر حامدی صادر شد

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسیدگی به پرونده متهمان نیلوفر حامدی و الهه محمدی، هر ۲ متهم را در ۳ عنوان اتهامی مجرم شناخته و رای خود را صادر کرد.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، پس از برگزاری جلسات دادگاه و تحقیقات به عمل آمده، اخذ آخرین دفاع از متهمان و ملاحظه لوایح دفاعیه وکلای مدافع، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران  رای پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی را صادر کرد. 

احکام الهه محمدی و نیلوفر حامدی صادر شد

براساس رای صادره، الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به تحمل شش سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

نیلوفر حامدی نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام  فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم گردید.

همچنین، هر ۲ متهم خانم‌ها محمدی و حامدی با توجه به اقدامات ضد امنیتی به استناد بندهای پ، ح و ذ ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.

در رای دادگاه آمده است، ایام بازداشت به استناد ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی کسر و محاسبه خواهد شد. 

احکام صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر تهران قابل اعتراض هستند.  

گفتنی است، درصورت تایید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، متهمان مجازات اشد (شش سال حبس برای خانم الهه محمدی و ۷ سال حبس برای نیلوفر حامدی) را تحمل خواهند کرد.   

در پرونده هر دو فرد مذکور، مستندات اثبات شده ای از ارتباط با برخی نهادها و افراد مرتبط با دولت آمریکا وجود دارد که به صورت آگاهانه انجام می‌شده و اهداف ضد امنیتی را دنبال می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیلوفر حامدی خبرنگار روزنامه شرق و الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‌میهن شهریور سال گذشته و همزمان با اغتشاشات سال ۱۴۰۱ بازداشت شدند. پس از بازداشت رسانه‌های ضدایرانی با حمایت از آن‌ها سعی کردند تا علت دستگیری را  به خبر فوت مهسا امینی و اغتشاشات ربط دهند اما همان زمان مسؤولان قضائی این موضوع را تکذیب کردند.

سخنگوی قوهٔ قضائیه نیز «همکاری با دولت متخاصم آمریکا»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» را اتهامات این دو فرد اعلام کردند. 

بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره اغتشاشات ۱۴۰۱

همچنین در بخشی از بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به اغتاشات ۱۴۰۱؛ تاکید شده بود نیلوفر حامدی و الهه محمدی از آموزش‌دیده سرویس‌های خارجی در ایران بوده‌اند!

در بخشی از این بیانیه آمده است که  انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «نیلوفر حامدی» صورت گرفت که از آموزش­‌دیدگان همین دوره‌­ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت­‌دار پرداخت.

همچنین است اقدامات «الهه محمدی» که با استفاده از همان پوشش با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه، کارگردانی برخی صحنه­‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت­‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل­‌گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد نیز آموزش­‌دیده­‌ی دوره­‌های آمریکا در کشور‌های خارجی است.

اندیشکده آمریکائی کاتو پیش از این در گزارشی مفصل به دولت آمریکا توصیه کرده بود که «شبکه همکار در داخل ایران» را به صورت ویژه تقویت کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات