بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۵۲۹۷۰

امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه مصر: قاهره گذرگاه رفح را باز کند

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص جزئیات گفتگوی خود با همتای مصری در ریاض نوشت: در ریاض به وزیر خارجه آقای سامح‌الشکری گفتم، امروز روز امتحان ما است و انتظار می‌رود مصر، گذرگاه‌رفح را برای ارسال آب، دارو، غذا و سوخت به غزه باز کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درباره دیدارش با وزیر امور خارجه مصر در ریاض در صفحه شخصی در برنامه ایکس نوشت: در ریاض به وزیر خارجه آقای سامح‌الشکری گفتم، امروز روز امتحان ما است و انتظار می‌رود مصر، گذرگاه‌رفح را برای ارسال آب، دارو، غذا و سوخت به غزه باز کند.

امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه مصر: قاهره گذرگاه رفح را باز کند

وی همچنین نوشت: ‏رژیم‌اسرائیل در 7 اکتبر فروپاشید و اکنون با تنفس‌مصنوعی آمریکا زنده است.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: آنچه جهان شاهد است، جنگ تمام‌عیار آمریکا علیه غزه است.

روز شنبه گذشته نشست سران کشورهای اسلامی و عربی درباره تحولات غزه در شهر ریاض عربستان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت شکسته شدن محاصره غزه و تحمیل ورود کاروان‌های کمک‌های بشر دوستانه شامل غذا، دارو و سوخت نوار غزه بر رژیم صهیوینست و به شکل فوری تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این نشست تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و تاکید کردند هرگز نباید جنگ انتقام جویانه رژیم صهیونیستی را به عنوان دفاع مشروع توصیف یا به هر نحوی آن را توجیه کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص نشست سران کشورهای اسلامی گفت: نشست سران کشورهای اسلامی و عربی به درخواست آقای رئیسی که البته از سه هفته پیش این درخواست را داشتند و با کمک مقامات کشور عربستان و دعوت از سران کشورها، روز شنبه در ریاض برگزار شد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور علاوه بر سخنرانی شفاف و صریح و منتج به 10 راهکار عملی که در جلسه ارائه دادند، 9 دیدار نیز با سران برخی از کشورها از جمله، رئیس جمهور مصر، ولیعهد سعودی، نخست وزیر مالزی و سران کشورهای نیجریه، موریتانی و برخی دیگر از کشورها داشتند. 

امیرعبداللهیان ادامه داد: در این دیدارها محور اصلی بحث بر مسئله فلسطین و راهکارهای برون رفت از این موضوع و در عین حال حمایت قوی‌تر از مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری بود. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات