صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۵۳۱۶۹

وزیر آموزش و پرورش: ۲۱۰۰ فضای ورزشی در مدارس کشور ایجاد می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی و ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در سطح کشور خبر داد.

رضامراد صحرایی صبح امروز در دبیرستان اندیشه روستای دستگرد، اظهار داشت: زمانی به تاریخ این استان نگاه می‌کنیم، 9 هزار سال تاریخ نشان می‌دهد که چه ریشه ارزشمندی مردمان و فرهنگش دارند.

وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان شهید اشاره کرد و گفت: باید شما همیشه از شهدایی که خیلی از آن‌ها همسن و سال شماها بودند یاد کنید، من شهید چهارده ساله‌ای را در مزار شهدای شما دیدم، این فرد زمانی که تصمیم می‌گیرد از وطن، دین و ناموس دفاع کند، فهم والایی دارد و سطح فهم آن با انسان‌های عادی قابل قیاس نیست.

صحرایی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: در سند گفته شده است که دانش آموزان ایرانی را در شش ساحت باید تقویت کرد تا یک انسان اثرگذار با نشاط، ماهر، کارآفرین و سرزنده برای ساختن خود، جامعه و کشور بشوند.

وی به ساحت زیستی و بدنی یکی از شش ساحت سند تحول بنیادین پرداخت و بیان کرد: ساحت زیستی و بدنی از سند تحول بنیادین یعنی دانش‌آموز باید سالم و سرحال و از هر حیث سلامت باشد، برای این ساحت، طرح شهید سلیمانی در سطح کشور اجرا شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح شهید سلیمانی، ادامه داد: 2100 فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در سطح کشور در این طرح با همکاری دیگر ارگان‌ها ایجاد خواهد شد، از جمله این 2100 فضای ورزشی درون مدرسه‌ای، چمن های مصنوعی است.

صحرایی با اشاره به ایجاد چمن‌های مصنوعی در این استان، ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری تعداد خیلی زیادی از این چمن‌ها را داشته است، که در مرحله اول 44 و در مرحله دوم 13 چمن مصنوعی افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به هزینه و اعتبارات طرح شهید سلیمانی در این استان، مطرح کرد: در این استان، آموزش و پرورش 15 میلیارد تومان برای فضاهای ورزشی هزینه کرده است و خیرین نیز 20 میلیارد تومان هزینه کرده ‌اند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر مدرسه قوی شود، شهر و استان و کشور هم قوی خواهد شد و قوی شدن آن به این است که شما درس را به درستی بخوانید و کارهای تربیتی را به درستی انجام دهید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات