بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۵۳۴۴۴

تاکید بر نقش انجمن دوستی تاجیکستان و ایران در تحکیم مناسبات دوستانه

در دیدار سفیر ایران با رئیس انجمن دوستی و روابط فرهنگی تاجیکستان با کشورهای خارجی بر نقش این انجمن در تحکیم مناسبات دوستانه میان دو کشور تاکید شد.

«علیرضا حقیقیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با «سعیدالله خیرالله‌‌اف» رئیس انجمن دوستی و روابط فرهنگی تاجیکستان با کشورهای خارجی دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف با اشاره به اشتراکات عمیق زبانی، فرهنگی، تاریخی و تمدنی بین دو ملت ایران و تاجیکستان از روند رو به گسترش همکاری‌ها در بخش‌های گوناگون در پرتو اراده سران دو کشور ابراز رضایت کردند.

حقیقیان با بیان اینکه اعضای انجمن‌های دوستی افرادی دل‌بسته به تعمیق و تحکیم روابط دو کشور هستند، نقش آنها در کمک به پیشبرد مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان را مهم توصیف کرد.

در این ملاقات که چند تن از اعضای انجمن دوستی تاجیکستان و ایران نیز حضور داشتند، خیرالله‌اف ضمن اشاره به مناسبات نزدیک دو کشور پس از استقلال تاجیکستان تاکنون، از آمادگی اعضای این انجمن برای مساعدت به گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری‌های دوجانبه خبر داد.

انجمن دوستی و روابط فرهنگی تاجیکستان با کشورهای خارجی در سال 1958 ایجاد شده و در راستای تحکیم روابط فرهنگی، دوستی و تعامل با کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات