صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۰۶۷۸

اشتباه محاسباتی

اشتباه محاسباتیبرخی منابع خبری، از معرفی حمید ابوطالبی به پاریس به عنوان سفیر ایران در فرانسه خبر داده‌اند. همان فردی که در اوایل دولت یازدهم از سوی وزارت امور خارجه به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی شد
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: با وجود آنکه روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه تعیین فردی را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه تکذیب کرد، اما برخی منابع خبری، از معرفی حمید ابوطالبی به پاریس به عنوان سفیر ایران در فرانسه خبر داده‌اند. همان فردی که در اوایل دولت یازدهم از سوی وزارت امور خارجه به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی شد؛ ولی ایالات متحده آمریکا به بهانه حضور ابوطالبی در جریان تسخیر لانه جاسوسی از صدور روادید برای وی خودداری کرد تا نشان واضحی از استقلال سازمان ملل در برابر افکار عمومی جهان قرار گیرد! او این بار به عنوان سفیر ایران در فرانسه معرفی شده است، ولی دولت فرانسه با بیان اینکه ما به فردی که آمریکا برای وی روادید صادر نکرده است، اجازه حضور در فرانسه را نخواهیم داد، مانع از انتصاب ابوطالبی در مقام سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس شده است!
خبری که اگر صحت داشته باشد، می‌توان آن را در وهله اول نمونه آشکار تطابق سیاست‌های اروپا و آمریکا دانست! نمونه روشنی که نشان می‌دهد، فرضیه افرادی که فکر می‌کنند می‌توان با ابزار اروپا بر آمریکا فشار آورد، بی‌پایه و اساس، بیش از حد خوشبینانه و یک اشتباه محاسباتی است. در وهله دوم نیز این مسئله، شکست بزرگ دیگری برای افرادی است که خیال می‌کنند با آمد و شدهای سیاسی می‌توان از جبهه استکبار یک دوست و خیرخواه ساخت! غافل از آنکه این دولت‌ها تنها برای تأمین و تحقق مقاصد و منافع خود به دنبال مراودات سیاسی و اقتصادی با کشورمان هستند. در وهله سوم نیز باید گفت که این اتفاق بسیار تلخ، بی‌احترامی دیگر به کرامت و عزت ایرانیان است، در حالی که دولت یازدهم با شعار افزایش عزت پاسپورت ایرانی پیروز انتخابات شد، آمریکا، فرانسه و حتی حکومت‌هایی، چون رژیم آل‌سعود به راحتی و بدون هیچ دلهره و نگرانی از تبعات اقدامات این‌چنینی از صدور رویداد برای مسئولان ایرانی خودداری می‌کنند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات