تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۵۴۲۸۸

رئیس سازمان جهانی بهداشت: سیستم بهداشتی غزه در حالت فروپاشی کامل قرار دارد

رییس سازمان جهانی بهداشت در سخنانی نسبت به تخریب بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه اعلام نگرانی کرد.

به نقل از الجزیره، رییس سازمان جهانی بهداشت در سخنانی با اعلام نگرانی از حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه گفت: «از تخریب بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه طی حملات روزهای گذشته بسیار وحشت زده و نگران هستیم.»

رئیس سازمان جهانی بهداشت:سیستم بهداشتی غزه در حالت فروپاشی کامل قرار دارد

رییس سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما به شدت نگران امنیت آوارگانی هستیم که در ساختمان بیمارستان کمال عدوان پناه گرفته بودند و حملات علیه این آوارگان برخلاف پروتکل‌های حقوقی است.»

به گفته رییس سازمان جهانی بهداشت، سیستم بهداشتی غزه در حالت فروپاشی کامل قرار دارد و از دست دادن یک بیمارستان دیگر ضربه سختی به نظام درمان این منطقه جنگ زده است.

ساعاتی پیش نیز اعلام شد که توپخانه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن بیمارستان کودکان و زایمان در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه باعث شهادت یک نفر و زخمی شدن تعداد دیگر از بیماران و افراد حاضر در بیمارستان شد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که ما خواستار مداخله فوری نهادهای سازمان ملل برای حفاظت از بیمارستان العوده و کارکنان آن هستیم.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، نیروهای اشغالگر، مدیر بیمارستان العوده، احمد مهنا را بازداشت کرده و او را به مقصد نامعلومی برد.

روز گذشته نیز، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی نشست خبری مسؤولان وزارت بهداشت نوار غزه در محوطه بیمارستان ویران‌شده «کمال عدوان» در شمال نوار غزه را گلوله‌باران کردند.

صهیونیست‌ها روز گذشته هم در جنایتی وحشیانه و مغایر با کل قوانین بین المللی و منشورهای حقوق بشری، ده‌ها مجروح فلسطینی را در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه با بولدوزر زیر گرفته و آنها را زنده دفن کردند.

دیروز همچنین، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در کشتار جدید رژیم صهیونیستی در جبالیا در شمال غزه ۱۹ نفر به شهادت رسیدند و دهها نفر هم مجروح شدند. کارشناسان حقوقی اعلام کرده‌اند که آنچه رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده است، جنایت جنگی علیه غیرنظامیان و کادر درمانی در غزه است.

همچنین وزارت بهداشت غزه از اقدام اشغالگران در ویرانی بیمارستان کمال عدوان و انداختن شهیدان و مجروحان در گودال بزرگی خبر داد و اعلام کرد: نگرانی ما بابت ارتکاب کشتاری مشابه بیمارستان کمال عدوان در بیمارستان العوده است. ما خواهان تحقیق بین المللی پس از اقدام رعب آور در بیمارستان کمال عدوان هستیم.

وزارت بهداشت غزه همچنین از بازداشت شماری از کادر درمانی بیمارستان کمال عدوان نیز خبر داد و بیان کرد: اشغالگران بیش از ۲۰۰ کادر درمانی را به شهادت رسانده و بیش از ۱۰۰ آمبولانس را منهدم کرده اند.

همچنین منابع فلسطینی اعلام کردند که سه بیمارستان دیگر در شمال غزه از کار افتاد. این منابع اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان کمال عدوان را ویران کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر این، مناطق اطراف مدارس آوارگان را در شرق اردوگاه جبالیا هدف قرار داده است و طی شب گذشته ۱۲ شهید و شماری زخمی به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات