تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۵۴۳۹۷

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی: در غزه نسل‌کشی در جریان است

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی با بیان این که کودکان و زنان بی‌رحمانه در غزه کشته می‌شوند، گفت این باید دغدغه هر کسی در جهان باشد.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سیریل رامافوزا در اظهارات دوشنبه، جنگ جاری در غزه را نسل‌کشی خواند و خواستار آتش‌بس دائمی شد. 

او در نشست خبری با حضور سازمان‌های آفریقای جنوبی حامی آزادی فلسطین گفت «همانطور که شاهد رنج فلسطینیان هستیم. آن‌ها آنچه را که مردم آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید تجربه کردند را از سر می‌گذرانند». 

رامافوزا مجازات جمعی علیه فلسطینیان بی‌گناه را محکوم کرد و افزود «کودکان و زنان بی‌رحمانه کشته می‌شوند. این باید هر کسی را در جهان نگران کند».

او با تاکید بر این که حزبش کنگره ملی آفریقا (ANC) از مبارزه مردم فلسطین برای آزادی و تعیین سرنوشت خود دفاع می‌کند، توضیح داد موضع حزب و دولتش «نه از روی ماجراجویی سیاسی بلکه برای ما این اصل است که برخاسته از تجربه ما به عنوان مردم آفریقای جنوبی است که علیه نظام آپارتاید سرکوبگر مبارزه کردیم».

رامافوزا در پایان خواستار توقف حملات اسرائیل، آزادی زندانیان فلسطینیِ در حصر رژیم صهیونیستی و همچنین اسرای در دست حماس شد تا به گفته او، فضای مساعد برای گفت‌وگو ایجاد شود.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر به شهادت بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، منجر شده و بیش از ۵۲ هزار نفر دیگر را مجروح کرده است.

جنگ، غزه را به ویرانه‌ای تبدیل کرده که نیمی از ساختمان‌های مسکونی آن آسیب دیده یا ویران شده و اغلب ساکنان این باریکه با تراکم جمعیتی بالا با کمبود غذا و آب سالم و آوارگی دست و پنجه نرم می‌کنند

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات