صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۴۲۹۴

جهادگران، دانشمندان و محققان گرامی

افتخار، استمرار و اتکاء هر سازمانی به انسان‌های فرهیخته و محققان آگاه و متعهدی است که با توکل به پروردگار باری تعالی مرزهای دانش را در نوردیده و با مجاهدات علمی و تحقیقات خود موجبات شکوفایی و اعتلای فرهنگ و بسط معرفت و حقیقت در جامعه را فراهم می‌کنند. قدرشناسی از خدمات، زحمات و آثار و برکات پژوهشگران نیک‌اندیش و آگاه[...]
پایگاه بصیرت / حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی

افتخار، استمرار و اتکاء هر سازمانی به انسان‌های فرهیخته و محققان آگاه و متعهدی است که با توکل به پروردگار باری تعالی مرزهای دانش را در نوردیده و با مجاهدات علمی و تحقیقات خود موجبات شکوفایی و اعتلای فرهنگ و بسط معرفت و حقیقت در جامعه را فراهم می‌کنند. قدرشناسی از خدمات، زحمات و آثار و برکات پژوهشگران نیک‌اندیش و آگاه، ارج نهادن به مقام آنها در عرصه‌های نورانی دانش و پژوهش است. اینجانب ضمن عرض تبریک و بزرگداشت هفته پژوهش مواردی را با عنایت به تدابیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به شرح ذیل یادآور می‌شوم:

۱ـ برای نشر معارف اسلامی و اندیشه‌های امامین انقلاب، عنصر تحقیق و پژوهش به صورت یک اصل در برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف مورد توجه قرار گیرد.

۲ـ برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم و انجام کارهای انقلابی و آمادگی برای دفاع مستدل و منطقی از انقلاب، کارهای دقیق پژوهشی صورت گیرد.

۳ـ در عرصه پژوهش، رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علم و فناوری از جمله اهداف تعالی محور در رشد و پویایی سازمان باشد.

۴ـ تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت همراه با صدای مظلوم مردم غزه به صورت برنامه‌ای منظم و جهادی برای عرصه‌های علمی باشد.

۵ـ برای افزایش غنای علمی پژوهش‌ها و کارهای علمی، تعاملات گسترده و روزافزون با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

۶ـ برای تحول و ارتقاء علوم انسانی، با ترویج نظریه‌پردازی، نقد و آزاداندیشی، اصلاح و بازنگری در متون، برنامه‌ها و روش‌های علمی مبتنی بر مبنای دینی و اعتقادی، بر تقویت جایگاه و منزلت علوم اسلامی تأکید گردد.

۷ـ برای ارتقا‌‌ء و غنی‌سازی فعالیت‌های علمی پژوهش؛ شبکه‌سازی، ترویج کانون‌های علمی، استفاده از افراد مستعد و با انگیزه و بهره‌مندی از تجربه‌‌های ارزشمند پیشکسوتان مدنظر قرار گیرد.

۸ـ ضمن فهم دقیق مسائل کنونی و آینده کشور و سپاه، نتایج پژوهش‌ها در قالب نسخه‌های اثربخش و کارآمد برای پیشرفت و تعالی سازمانی ارائه گردید.

امید است با نصب العین قرار دادن اشارات مقام عظمای ولایت و تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) با عزمی راسخ برای عبور از مرزهای دانش، سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شود و دشمن بدخواه و کینه‌توز که از جهاد علمی شما بیم ناک است، ناکام گردد.

 

عبدالله حاجی‌صادقی

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات