تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۵۵۱۱۷

اسماعیل هنیه: کشورهای اسلامی سلاح بدهند

رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی از کشورهای اسلامی خواست تا برای رزمندگان مقاومت در غزه، سلاح ارسال کنند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (سه شنبه) در سخنانی در کنفرانس اتحاد جهانی علمای مسلمان در دوحه گفت که نبرد غزه تنها نبرد فلسطینی‌ها نیست، بلکه نبرد مسجدالاقصی است.

به نوشته وبگاه شبکه الجزیره، اسماعیل هنیه گفت:  «امت اسلام و علمای آن در حمایت از مقاومت نقش بسیار بزرگی دارند، می‌بینیم که کشورهای جهان با هواپیما و ناو برای رژیم اشغالگر سلاح می‌فرستند؛ اکنون وقت حمایت مسلحانه از مقاومت است؛ چرا که این نبرد مخصوص فلسطینی‌ها نیست، بلکه نبرد مسجدالاقصی است».

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «اسرائیل سه هدف را در غزه تعیین کرد، نابودی مقاومت، بازگرداندن اسرا و کوچاندن مردم غزه به خاک مصر؛ اما با وجود هزینه سنگین و جنایت‌ها و نسل‌کشی اما هیچ کدام از اهدافش محقق نشده است و تلفات و کشته‌هایش در میدان نبرد بیش از آن چیزی است که اعلام می‌کند»..

اسماعیل هنیه همچنین گفت که ارتش اشغالگر با گذشت نزدیک ۱۰۰ روز از جنگ و بمباران و پهپادهای جاسوسی، نتوانسته‌ است یک اسیر را نیز بازگرداند و آزادی اسرای اسرائیلی تنها با آزادی تمامی اسرای فلسطینی امکان‌پذیر است.

هنیه در مورد هدف اشغالگران از آوارگی مردم غزه نیز گفت: «این هدف به دلیل استواری مردم ما و ادامه حضورشان در خاک غزه به شکست منجر شد، زیرا مردم غزه که در خارج از غزه گیر کرده بودند بازگشتند و ساکنان فعلی نیز در جای خود محکم ایستاده‌اند».

رئیس دفتر سیاسی حماس به مبارزه جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز اشاره کرد و گفت که اتفاقات خطرناکی در این منطقه رخ می‌دهد و تاکنون بیش از ۳۵۰ فلسطینی در کرانه باختری از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به هشادت رسیده‌اند.

اسماعیل هنیه پیش از این نیز گفته بود که اسرائیل در حال ورود به مرحله سوم جنگ در غزه است و در این مرحله نیز مقابل رزمندگان فلسطینی شکست خواهد خورد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات