تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۵۲۶۲۹

هنیه: وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه بیانگر بن‌بست بزرگ اسرائیل و نیروی زمینی آن مقابل مقاومت است

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به ضربات پی‌درپی رزمندگان مقاومت به ارتش صهیونیستی تأکید کرد که توحش اشغالگران در نوار غزه با حمایت و چراغ سبز آمریکا است و بیانگر بن‌بست بزرگی است که دشمن در آن گرفتار شده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به تداوم توحش صهیونیست‌ها در نوار غزه و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها گفت، جنایاتی که رژیم اشغالگر مرتکب می‌شود نشان‌دهنده بن‌بست بزرگی است که این رژیم و نیروی زمینی آن گرفتارش شده‌اند و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی نتیجه پوشش و حمایت‌های نامحدود آمریکاست.

هنیه: وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه بیانگر بن‌بست بزرگ اسرائیل و نیروی زمینی آن مقابل مقاومت است

اسماعیل هنیه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: جنایات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه طی 28 روز گذشته بیانگر بن‌بست بزرگ این رژیم و نظامیان آن در نیروی زمینی ارتش صهیونیستی است که به‌صورت پی‌درپی از مقاومت ضربه می‌خورند.

وی افزود، اشغالگران بیمارستان‌ها را به‌صورت سازماندهی‌شده هدف قرار می‌دهند و هم‌زمان با بمباران محوطه بیمارستان قدس و بیمارستان اندونزی، مجروحان را در ورودی بیمارستان الشفاء هدف قرار دادند.

این مقام حماس با اشاره به هم‌زمانی این جنایت رژیم اشغالگر با سفر جدید «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده به اراضی اشغالی تأکید کرد که وحشی‌گری‌های اسرائیل نتیجه چراغ سبز آمریکا و پوشش و حمایت‌های نامحدود و آشکار واشنگتن از رژیم اشغالگر است.

اسماعیل هنیه در ادامه اظهار داشت: مقاومت با تمام قدرت به دفاع از مردم خود ادامه خواهد داد و اشغالگران هرگز در سرزمین ما جایی ندارند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با اشاره به لزوم کمک‌رسانی سریع و مستمر به نوار غزه، از مصر خواست گذرگاه رفح را به‌طور کامل و دائمی باز کند و مسئولیت ملی خود را در قبال برادرانش در نوار غزهِ پایدار و استوار به‌عهده بگیرد و بدون توجه به هر ملاحظاتی که مانع از این امر می‌شود، روند کمک‌رسانی مداوم به غزه را تسهیل کند.

وی همچنین از همه ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست به ابراز خشم و نفرت خود از صهیونیست‌ها و متحدانشان به‌خاطر جنایات شنیع آنها علیه غزه ادامه دهند.

هنیه در ادامه ضمن تأکید بر اینکه باید یک موضع قاطع عربی و اسلامی و بین‌المللی برای توقف جنایات اشغالگران علیه غزه اتخاذ شود، از جامعه جهانی خواست مسئولیت انسانی و اخلاقی و سیاسی خود را برای مهار توحش صهیونیست‌ها و جنایت‌های جنگی این رژیم در غزه به‌عهده بگیرد.

این مقام ارشد حماس در پایان تأکید کرد که باید هرگونه پوشش و حمایت‌های سیاسی و قانونی و رسانه‌ای از رژیم جنایتکار اسرائیل برداشته شود و قطعنامه‌های سازمان ملل برای توقف کامل کشتار و نسل‌کشی که اشغالگران علیه مردم فلسطین در نوار غزه به‌راه انداخته‌اند، اجرا گردد.

این سخنان اسماعیل هنیه بعد از آن بیان شد که عصر روز گذشته رژیم اشغالگر کاروان مجروحان را که از بیمارستان الشفاء در غرب غزه در حال حرکت به‌سمت گذرگاه رفح جهت انتقال به خارج از غزه برای درمان بودند، هدف قرار داد که طی آن ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که صلیب سرخ را در جریان انتقال مجروحان توسط آمبولانس‌ها از بیمارستان الشفاء قرار داده بود اما با وجود این، اشغالگران کاروان مجروحان را در 3 نقطه هدف قرار دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات