بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۵۵۳۷۶

امیرعبداللهیان: همکاری آمریکا با نتانیاهو ریشه ناامنی در منطقه است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت آمریکا نباید سرنوشت خود را به سرنوشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گره بزند.

 وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس به آمریکا هشدار داد سرنوشت خود را به سرنوشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو گره نزند و حمایت کامل و همه‌جانبه واشنگتن از رژیم اسرائیل را ریشه ناامنی در منطقه دانست.

حسین امیرعبداللهیان دوشنبه ۲۵ دی هم در نشست خبری مشترک با همتای هندی خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با پرونده‌های مختلفی در سرزمین‌های اشغالی و تل‌آویو مواجه است، عنوان کرد که «تاریخ نتانیاهو به پایان آمده است».

وزیر خارجه ایران همچنین با ذکر این نکته که بارها به مقامات آمریکایی گفته شده که راه‌حل در جنگ نیست، گفت پس از عملیات طوفان الاقصی به مقامات کاخ سفید‌ اعلام شد که «دست خود را به خون مردم بی‌گناه غزه آلوده نکنید».

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، امیرعبداللهیان در این مصاحبه هم از آمریکا خواست جنگ در غزه را متوقف کند و همچنین در خصوص تحولات اخیر در دریای سرخ گفت «مردم یمن و سایر کشورهای منطقه که از مردم فلسطین دفاع می‌کنند، بر اساس تجربه و منافع خود عمل می‌کنند و هیچ دستور یا دستورالعملی از ما دریافت نمی‌کنند». 

وی افزود «امنیت دریایی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا صادرات نفت داریم. بنابراین اگر در نزدیکی ما ناامنی باشد، به نفعمان نخواهد بود». 

به نوشته وبسایت این شبکه آمریکایی، امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد «معتقدیم هر اقدامی برای بی‌ثبات کردن منطقه ریشه در اسرائیل و نسل‌کشی آن در غزه دارد».

وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از گفت‌وگویش با شبکه سی‌ان‌بی‌سی درباره حملات ضد تروریستی اخیر ایران هم اظهارنظر کرد و ضمن بیان این که «حملات نیروهای مسلح ایران در راستای مبارزه با تروریسم و دفاع مشروع بوده»، تاکید کرد «در بحث تامین منافع ملی خود با هیچ کشوری ملاحظه‌ای نداریم». 

 چند فروند از موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دوشنبه همزمان تروریست‌های موساد و داعش را در اربیل و ادلب منهدم کردند. سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای درباره جزئیات این حمله توضیح داد مقری که در اربیل هدف قرار گرفت، یک مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و بخصوص علیه ایران بوده است. سپاه همچنین اعلام کرد این حمله «در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت» انجام شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات