بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۵۵۴۱

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند شکست خود را با توسل به اقدامات تروریستی کور جبران کند

وزیر امور خارجه در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در یکصد روز گذشته به هیچ یک از اهدافش دست نیافته، گفت که این رژیم تلاش می‌کند شکست خود را با توسل به اقدامات تروریستی کور جبران کند.

مزروق فالح الحبینی، رئیس گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران که در رأس هیأتی پارلمانی به تهران سفر کرده، یکشنبه اول بهمن ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار  و درخصوص موضوعات  منطقه‌ای و همکاری‌های فیمابین  گفت‌وگو کرد.

وزیر امورخارجه در این ملاقات در اولویت قرار گرفتن روابط فیمابین از سوی پارلمان‌های دو کشور را با اهمیت خواند.

امیرعبداللهیان در ادامه ضمن تمجید از موضع و نقش مجلس و دولت کویت در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، با ارزیابی تحولات و رخدادهای جاری در غزه و با اشاره به تداوم اقدامات جنایت بار رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان و مردم بی دفاع فلسطین، اظهار داشت: دشمن صهیونیستی هر چند غزه را در سطح گسترده تخریب کرده و ده‌ها هزار نفر  از مردم را شهید کرده، اما به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است.

وی افزود: این رژیم تلاش می‌کند شکست خود را با توسل به اقدامات تروریستی کور جبران کند.

به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات تجاوزکارانه و نقض تمامیت ارضی سوریه، اخیرا اقدام به تجاوز نظامی به سوریه کرد که در پی آن پنج نفر از مستشاران نظامی ایران و مدافعان حرم به شهادت رسیدند. در حمله هوایی یک ماه گذشته این رژیم به سوریه نیز سردار رضی به شهادت رسید. 

رئیس گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه گسترش مناسبات پارلمانی و مردمی بین دو کشور محکمترین پایه برای استمرار و گسترش مناسبات دوجانبه است، گفت: اولویت نخست ما  گسترش روابط دوستی پارلمانی با مجلس شورای اسلامی ایران بوده است.

مزروق الحبینی، در ادامه ارتقای مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را برای دولت کویت، حائز  اهمیت و اولویت خواند و افزود: ما به عنوان کشوری مسلمان و عربی، مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق مردم و حمایت از آرمان فلسطین را ارج می‌نهیم.

در این ملاقات، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت نیز حضور داشت.

به گزارش فارس، امیرعبداللعیان همچنین عصر یکشنبه در تماس تلفنی با عبدالله علی الیحیا وزیر خارجه جدید کویت انتصابش بع این سمت را تبریک و بر گسترش روابط دو کشور تأکید کرد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات