امروزه برخی محصولات نساجی کشور، همچون پرده برای ورود به بازارهای خارجی در پوشش برندهای ترک صادر میشوند. این در حالی است که تولیدکنندههای ترکیهای برای تولید این محصول 60 درصد از مواد اولیه خود، یعنی پتروشیمی را از ایران وارد میکنند. این محصول ایرانی با نام ترکیهای در 108 کشور دنیا بازار پیدا کرده و حتی از نظر قیمت نسبت به دو کارخانه دیگر آن در ترکیه قیمت پایینتری دارد. بنابراین، این اتفاق نشان میدهد اگر اراده حمایت از صنعت نساجی و پوشاک در ایران وجود داشته باشد، محصولات داخلی ضمن تأمین نیاز داخلی میتوانند بازار صادراتی خوبی داشته باشند.