صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۵۹۷۹

اخبار

«محمد عطریانفر» عضو حزب کارگزاران درباره کاهش حضور غلامحسین کرباسچی که پیش از این مصاحبه‌ها و اظهارات متعددی را درباره سازوکار اصلاح‌طلبان و عبور از سیدمحمد خاتمی به عنوان لیدر این جریان مطرح می‌کرد، گفت: «آقای کرباسچی را کم می‌بینیم. بارها از ایشان خواهش کردیم که فعال‌تر باشید، اما فعالیت‌شان را خیلی کم کرده‌اند، هرچند عضو حزب کارگزاران هستند، اما در حال حاضر نسبت تنگاتنگی با حزب ندارند. خواهش‌مان این بود که عهده‌دار ریاست شورای مرکزی یا کمیته سیاسی شوند که نپذیرفتند و دبیر کلی حزب کارگزاران بنا بر قاعده‌ای از دوش ایشان برداشته و به آقای حسین مرعشی، قائم‌ مقام‌شان سپرده شد و آقای کرباسچی درخصوص این قضیه گلایه‌مند شدند، اما واقعیت بازی دموکراسی همین است.»
 
«حسین نقاشی» فعال چپ و عضو شورای مرکزی حزب تحریمی اتحاد ملت طی اظهاراتی درباره سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات گفت: «این را که چقدر به آن پایبندی وجود داشته باشد، باید منتظر ماند و دید در زمان انتخابات چه اتفاقی رخ خواهد داد. تصور می‌کنم تعدادی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی در ائتلاف با حزب اعتدال و توسعه که همراهان آقای روحانی هستند، در انتخابات شرکت می‌کنند و لیست می‌دهند؛ هرچند که موضع این متن این است که چنین اتفاقی رخ ندهد.»
 
«خبر آنلاین» از رسانه‌های نزدیک به جریان اعتدال در یادداشتی نوشت: «ردّصلاحیت‌ها چنانکه پیش‌بینی می‌شد در میان مردم هیچ واکنشی را برنینگیخت؛ یعنی از آن بیست‌وچهار میلیونی که به حسن روحانی رأی دادند، هیچ‌کس ککش هم نگزید. چرا؟ آن بیست‌وچهار میلیون نه امروز که خیلی زودتر از این حرف‌ها، یعنی درست چندماه پس از انتخاب روحانی در سال ۱۳۹۶ از او ناامید شدند و دریافتند از مردی که برگزیده‌اند کار چندان خاصی برنمی‌آید. هرچند بسیاری از آنها اگر تاریخ به عقب برمی‌گشت، باز هم به روحانی رأی می‌دادند؛ چرا که فهمیده بودند سیاست عرصه تحقق آرزوها و آرمان‌های بلند نیست... اما به هر حال توقع‌شان از نماینده منتخب‌شان بیشتر از این حرف‌ها بود و حق هم با آنها بود. حسن روحانی به عهدش وفا نکرد، اما خطای بزرگ‌ترش این بود که از محدودیت‌ها و معذوریت‌هایش با مردم سخن نگفت.»
 
«محمدعلی وکیلی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب به «نامه‌نیوز» گفت: «من معتقدم اصلاح‌طلبان در هر حال نباید صندوق رأی را رها کنند؛ زیرا در فضای افکار عمومی نباید متهم شوند هر وقت رأی ندارند در انتخابات شرکت نمی‌کنند. واقعیت این است که هیچ امکانی برای فعالیت اصلاح‌طلبان وجود ندارد مگر انتخابات و اصلاح‌طلبان باید در انتخابات حضور داشته باشد.»
 
«علی مطهری» از چهره‌های منسوب به جریان اعتدال گفت: «ردصلاحیت حسن روحانی شبیه به ردصلاحیت مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در سال ۱۳۹۲ بود که با وجود کنار ‌گذاشتن ایشان، باعث شور انتخاباتی شد؛ بنابراین می‌توان این انتظار را داشت که مردم در پاسخ به ردصلاحیت حسن روحانی و همچنین دیگر کاندیداها به نامزدهای طیف معتدل، میانه‌رو و مستقل رأی بدهند تا آنها با پایگاه رأی مردمی بیشتر بتوانند منشأ اثر مثبتی در مجلس آتی باشند.»
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات