صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۶۸۷۰

خبر

انتشار یک بیانیه شبانه از جانب «مهدی کروبی» موجب بهت و حیرت بسیاری از اصلاح‌طلبان شده است. در این بیانیه که «رادیو فردا» ارگان خبری سازمان سیا آن را منتشر کرده، به نقل از یکی از پسران کروبی نقل ‌شده است پدرش برخلاف گذشته نظری درباره انتخابات ندارد. فرزند کروبی در حالی مدعی مشارکت نکردن پدر خود در انتخابات است که حزب اعتماد ملی و منتسب به مهدی کروبی ضمن مخالفت با تحریم انتخابات به‌عنوان اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو اقدام به مرزبندی با اصلاح‌طلبان تحریمی کرده و در حال معرفی کاندیدا و ائتلاف در برخی حوزه‌های انتخابیه است! گفته می‌شود، در سانسور کروبی و بیانیه‌نویسی از جانب وی چند عنصر مرتبط با منافقین نقش اساسی دارند، از جمله اردشیر امیر ارجمند (سرپل نفاق در ستاد موسوی)، تقی رحمانی، رضا علیجانی و اکبرین که در هماهنگی واتساپی به نام کروبی اطلاعیه داده و آن را در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر کرده‌اند.
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ما با شورای ائتلاف لیست مشترک نخواهیم داشت اما با برخی احزاب فهرست مشترک خواهم داشت. مصطفی میرسلیم همچنین درباره لیست‌های متنوع در انتخابات گفت: تا ۵ ماه پیش فکر می‌کردم به لیست واحد برسیم اما این کار نشد. این امر به چند دلیل است. شخصیت هایی که دارای ارج و قرب و تا حدودی تقدس در بین مردم بودند دیگر در بین ما نیستند. در بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان الان اتفاق نظر وجود ندارد.
 
«اسحاق جهانگیری» فعال کارگزارانی اصلاح‌طلب و معاون اول دولت روحانی در سخنانی مشارکت‌جویانه با اشاره به انتخابات و موضع چپ‌های تحریمی، گفته است: «دوستانی که خود را از انتخابات کنار می‌کشند، فرصت نقد کردن را هم از خودشان می‌گیرند.» او می‌افزاید: «انتخابات یک فرصت است، فرصتی که در بطن آن مسائل کشور نقد شود.»
 
محمد قوچانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با انتقاد از خودکامگی و انفعال حاکم بر جبهه اصلاحات نوشت: بیانیه ۱۱۰ چهره‌ اصلاح‌طلب میانه‌رو و توسعه‌گرا برای روزنه‌گشایی در کشور نشان از ناکارآمدی و نارسایی نهادهای سیاسی موجود در جریان اصلاحات به‌خصوص جبهه اصلاحات دارد. قوچانی ادامه می‌دهد: برای فهم این مرکزیت آهنین کافی است به جمله پایانی راهبرد جبهه اصلاحات در انتخابات آینده توجه کنیم: «اعضا نمی‌توانند با عنوان اصلاح‌طلبی و جبهه اصلاحات برخلاف آن اقدام به ارائه لیست کنند، «یعنی نه‌فقط «جنبش» اصلاحات محدود به «جبهه اصلاحات» است بلکه «اصلاح‌طلبی» در مالکیت حاکمیت کنونی جبهه است. جبهه اصلاحات به صراحت می‌گوید اصلاحات یعنی ما!هسته سخت جبهه اصلاحات که سعی دارد، هژمونی خود را به هر قیمتی حفظ کند، حتی به یاران سابق خود توجه نمی‌کند و آنان را به محافظه‌کاری و تنازل از اصلاح‌طلبی متهم می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات