سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۵۷۳۲۳

رییس جمهور در جمع مردم سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد لزوم توسعه سدها/ آب‌های روان مدیریت شود

رئیس جمهور گفت: باید با ایجاد سد نزولات آسمانی را مدیریت کرده و از آب به درستی در جنوب سیستان و بلوچستان بهره گیری کنیم و تلاش شود تا این آب‌ها، به دریا ریخته نشود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه در جمع مردم سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: باید با ایجاد سد نزولات آسمانی را مدیریت کرده و از آب به درستی در جنوب این استان بهره گیری کنیم و تلاش شود تا این آب‌ها، به دریا ریخته نشود.

وی بیان کرد: اگر خانه‌ها در جنوب این استان درست ساخته نمی‌شد، تخریب گسترده و تلفات فراوان داشتیم، باید تشکر کرد از افرادی که در این منطقه خانه‌ها را با نگاه مهندسی سنتی ساخته‌اند، خدا را شاکریم که مردم و خانه‌هایشان آسیب ندیدند.

وی افزود: بهسازی جاده‌ها بسیار مهم است، از روحیه جهادی استاندار سیستان و بلوچستان و تیم مدیریتی استان تقدیر می‌کنم در این راستا وزیر راه پیگیری کند تا بهسازی جاده‌ها انجام شود.

رئیس جمهور ادامه داد: کار اساسی‌تر این هست که نزولات آسمانی را با ایجاد سد به نحوی مدیریت کنیم که از آب به درستی استفاده شود و این آب به دریا ریخته نشود.

وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار قرار دارد ساخت سدها است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: عمیقاً از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم به علت توجه دادن همه کشور به مسئله سیستان و بلوچستان، چابهار، دشتیاری و وضعیتی که وجود دارد، نگاه معظم له به مردم و امدادرسانی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: به عنوان طلبه خدمتگزار و دولتی که وظیفه خدمت به مردم را دارد خبر وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان را در الجزایر شنیدم، بنابراین علاوه بر حضور جهادی استاندار این استان، وزیر کشور را به منطقه سیل زده فراخواندند تا لحظه‌ای خبرها را بدهند که نگرانی رفع شود.

رئیس جمهور افزود: در چند روزی که گذشت احساس کردم باید در منطقه حضور پیدا کنم تا آرام گیرم و پیش بینی و پیشگیری‌ها برای بارش‌های آتی در دستور کار قرار گیرد تا در صورت بارش مجدد تلفات و تخریب نداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: کارهای آینده نیاز به همکاری همگانی دارد، کار کشاورزی در این منطقه بسیار مهم است وزیر کشور که در این سفر همراه ما بوده به این منطقه تعلق دارد و به کار کشاورزی آشنایی، بنابراین پیگیری کند تا از بارش این نزول الهی در زمینه کشاورزی به صورت مطلوب در جهت رشد کشاورزی منطقه استفاده شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان به ویژه جنوب استان مردمانی زحمتکش و پرتلاش هستند شبانه روز کار و تلاش می‌کنند بسیار ارزشمند هستند.

وی گفت: امید است با عنایات الهی نعمت بارش نزولات آسمانی در این منطقه و تمام نقاط کشور بیشتر شود و ما بتوانیم از این نعمت به درستی استفاده کنیم با همین سیل بندهایی که وجود دارد و امکانات زیرساختی بارانی که گاهی اوقات بارش می‌کند برای آب شرب کشاورزی و نیاز مردم منطقه بهره‌مند شویم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات