صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۵۷۳۷۴

۱۰۰ انتقال پنهانی سلاح به رژیم صهیونیستی

وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: دولت بایدن،‌ رئیس‌جمهور آمریکا بیش از ۱۰۰ انتقال تسلیحات به اسرائیل را سازماندهی کرده است
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: دولت بایدن،‌ رئیس‌جمهور آمریکا بیش از ۱۰۰ انتقال تسلیحات به اسرائیل را سازماندهی کرده است اما تنها به طور رسمی کنگره را از 2 محموله منتقل شده تحت فرآیند عمده فروش تسلیحات خارجی که معمولاً برای بررسی به قانونگذاران ارائه می‌شود و سپس به صورت علنی افشا می‌شود، مطلع کرده است.

در هر دو مورد هم دولت از یک قانون اضطراری استفاده کرده که از روند بررسی اجتناب می‌کند. این انتقال تسلیحات به تل‌آویو تاکید دیگری است بر اقدامات غیرقانونی مداوم توسط افراد معتمد در کاخ سفید، آن هم در حالی که کشور به طور فزاینده‌ای از مدیریت جنگ توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ناامید شده اما همچنان درخواست‌ها برای قطع پمپاژ تسلیحات به عنوان اهرم فشار برای کاهش تلفات غیرنظامیان و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه را نادیده می‌گیرد.

مشارکت عمیق نظامی آمریکا با رژیم صهیونیستی باعث افزایش فوری محموله‌های تسلیحاتی پس از ۷ اکتبر شد. مقامات وزارت خارجه می‌گویند در حال حاضر ۶۰۰ مورد فعال از انتقال یا فروش نظامی بالقوه به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دلار بین آمریکا و اسرائیل وجود دارد. به گفته منتقدان این انتقال، تصمیم برای ارائه تسلیحات در حدود ۱۰۰ قسط نشان‌دهنده تمایل دولت برای دور نگه داشتن دامنه حمایت نظامی خود از اسرائیل تا حد امکان از دید عموم است.

جاش پل، یکی از مقامات وزارت خارجه که روابط کنگره را مدیریت می‌کند و ماه اکتبر در اعتراض به سیاست دولت بایدن درباره جنگ غزه استعفا کرد، گفت: این چیزها از نظر طراحی غیر شفاف است. بیشتر تسلیحات و سیستم‌ها در روزهای اولیه جنگ از انبارهای ارتش آمریکا بیرون آمد. به گفته مقامات، این جریان در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، زیرا پنتاگون با کمبود مهمات مواجه شده و نمی‌تواند به سرعت هم اسرائیل را تامین کند و هم نیازهای اوکراین را برآورده کند و در عین حال ذخایر  آمریکا را در حد قابل قبول حفظ کند. مقامات دفاعی آمریکا می‌گویند در ماه گذشته ۱۰۰۰ مهمات هدایت‌شونده دقیق و گلوله توپ فرستاده شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات