صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۵۷۰۹۱

مردم پیروز انتخابات شدند

تکرار میزان مشارکت انتخابات دوره قبل نشان می دهد که جنگ شناختی 15 ماه اخیر دشمن که در حوزه انتخابات صورت گرفته بود تا مردم را دلسرد از انتخابات کند، شکست خورده است

 حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را باید به معنای تحول جدید و رویدادی بی نظیر در کشور ارزیایی و تحلیل نمود.  این حضور در شرایطی برای نظام و کشور یک پیروزی مهم و بزرگ محسوب می شود که مردم  به صورت هدفمند نه بزرگی را به تمام تحریم کنندگان انتخابات دادند.

نزدیک به 15 ماه است که شاهد یک جنگ شناختی بی سابقه ای هستیم که تلاش می کردند مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند. از این میان ارزیابی و اظهار نظر تمام بدخواهان جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که آنها تلاش می کردند مشارکت را به زیر سی درصد برسانند تا بتوانند با اعلام کردن انتخابات حداقلی مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند.

تکرار میزان مشارکت انتخابات دوره قبل نشان می دهد که جنگ شناختی 15 ماه اخیر دشمن که در حوزه انتخابات صورت گرفته بود تا مردم را دلسرد از انتخابات کند شکست خورده است  و  پیروز واقعی میدان انتخابات  ملت بزرگ ایران می باشند. از این رو یکی دیگر از دستاورد‌های حضور مردمی در انتخابات، انزوا قرار دادن تحریم‌گران انتخابات است. برخی نخبگان و جریان‌های سیاسی که در ماه‌ها و روز‌های اخیر پیوسته بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبیدند و مترصد آن بودند تا با عدم‌مشارکت مردم در انتخابات، برگ‌برنده‌ای برای خود در برابر نظام دست و پا کنند، با حضور مردم در انتخابات، اکنون منزوی تلقی می‌شوند. همین امر نشان می‌دهد که در پیوستگی با نظام است که نخبگان و جریان‌های مختلف اعتبار اجتماعی پیدا می‌کنند.

بنابراین می توان گفت همراهی برخی از نخبگان سیاسی با ضد انقلاب های همچون عبدالله مهتدی که صراحتا به عدم مشارکت در انتخابات تاکید داشت، نشان دهنده اوج سقوط سیاسی و اخلاقی آنها در شرایط فعلی می باشد. به عبارتی عدم همراهی مردم با تحریم کنندگان داخلی که برخی از آنها با رای مردم و از دل مشارکت مردمی برای خود اعتباری بدست آورده بودند، با همین حضور مردم نیز حیات سیاسی آنها نیز پایان یافت. این مشارکت نشان داد که مردم با کسانی که بخواهند در مقابل نظام بایستند، همراه نخواهند بود و دیگر "تکرار می کنم ها" برای مردم اعتبار ندارد.

آثار دیگر حضور مردم را باید شکست جنگ ترکیبی دشمن جستجو کرد. بالاخره دستاورد دیگر حضور مردم در انتخابات، به بن‌بست کشاندن جنگ ترکیبی دشمنان دولت و ملت ایران است، زیرا جنگ ترکیبی موجود معطوف به بی‌تفاوت‌سازی مردم در قبال وضعیت و آینده خود، نظام و کشور است، اما وقتی مردم این‌گونه در انتخابات مشارکت می‌کنند، به معنای آن است که جنگ ترکیبی دشمن ناکام مانده است. جالب آنکه این حضور مردمی در حالی است که دشمن در ماه‌های اخیر به حربه‌های مختلف متوسل شد تا درصد مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهد، یعنی جنگ ترکیبی دشمن معطوف به کاهش مشارکت در انتخابات بود. در واقع این حضور مردمی  اپوزیسیون بی‌وطن ضدنظام را خلع سلاح کرد زیرا مستمسک این اپوزیسیون برای تلکه کردن قدرت‌های معاند خارجی، افسانه‌بافی درباره عدم‌حمایت مردمی از جمهوری اسلامی ایران است.

تقویت قدرت بین‌المللی نظام از دیگر دستاورد حضور مردم در انتخابات می باشد. با توجه به ماهیت مردم‌سالار نظام جمهوری اسلامی، حضور مردمی در انتخابات به مثابه اعلام حمایت مردم از نظام و قوت‌بخشی به آن در نظام بین‌الملل است. بنابراین، دستاورد این حضور را می‌توان در پرونده‌های مختلف سیاست و روابط خارجی کشور به‌ویژه در مسائل مربوط به رفع تحریم‌های ظالمانه ضدایرانی در ماه‌های آتی مشاهده کرد. به تعبیر دقیق‌تر، این حضور مردمی هم می‌تواند سبب کاهش فشار‌های خارجی شود و هم وزن گزینه‌های روی میز نظام در پرونده‌های مختلف روابط خارجی را تقویت کند، همان دستاوردی که سال گذشته بعد از حضور گسترده مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاصل شد. 
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات