اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۵۷۶۶۳

تخته‌گاز صنعت فولاد در بین ۱۰ تولیدکننده برتر دنیا

رشد ۵۲ درصدی گازرسانی به صنایع فولاد در دی‌ماه باعث شد که تولید فولاد ایران در ژانویه با حدود ۴۰ درصد افزایش، بیشترین رشد را در بین ۱۰ تولیدکننده برتر دنیا داشته باشد.
دی‌ماه سال گذشته بود که پای کمبود گاز با گذر از نیروگاه‌ها و صنایع به بخش خانگی نیز باز شد و 17 هزار مشترک تربت‌جامی به مدت سه روز گاز با قطعی گاز مواجه شدند.
اما در سال جاری نه تنها بخش خانگی با قطعی مواجه نشد بلکه صنایع کشور نیز با دریافت گاز پایدار جانی دوباره گرفتند. انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام می‌کند که تولید فولاد خام ایران در ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) امسال با افزایش نقطه به نقطه ۳۹.۹ درصدی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسید.طبق این گزارش، ایران با یک پله صعود، پس از آلمان در رتبه نهم رده‌بندی برترین تولیدکنندگان جهانی فولاد قرار گرفته و با بیشترین رشد تولید را در بین تولیدکنندگان بزرگ دنیا به دست آورد.
 
تخته‌گاز صنعت فولاد در بین ۱۰ تولیدکننده برتر دنیا
در زمستان سال‌های گذشته، گاز صنایع فولاد با افت 33 درصدی همراه بود و از نیاز روزانه 31 میلیون متر مکعب این صنعت، به حدود 10.5 میلیون متر مکعب پاسخ داده نمیشد که نتیجه آن افت تولید فولاد بود. اما حال رشد تولید صنایع فولاد درحالی رقم خورده که طبق گزارش شرکت ملی گاز، میانگین حجم تحویل گاز به صنایع فولاد در دی‌ماه امسال نسبت به دی‌ماه پارسال ۵۲ درصد افزایش یافته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات