صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۳۱۹۵۰

9 هزار مگاوات از واحدهای نیروگاهی حرارتی برق تولید نمی‌کنند

با توجه به در نظر گرفتن توان عملیاتی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی همچنان شاهد اختلاف 9 هزار 279 مگاواتی بین ظرفیت عملی ساخت نیروگاه و همچنین توان تولید برق فعلی کشور هستیم.
بررسی دقیق علت اختلاف به وجود آمده با توجه به اینکه این حجم برق تولید نشده می‌تواند 85 درصد از کمبود فعلی برق را پوشش دهد از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
بر این مبنا محتمل‌ترین گزینه برای توجیه اختلاف 9 هزار 279 مگاواتی بین ظرفیت عملی ساخت نیروگاه و توان تولید برق فعلی کشور، خارج شدن تعدادی از واحدهای نیروگاهی از مدار تولید برق است.
در این خصوص، سیما غفاری، کارشناس انرژی با اشاره به اینکه 620 واحد نیروگاه حرارتی برای تولید برق در کشور نصب شده است، گفت:« به نظر می‌رسد، 9 هزار و 279 مرتبط با واحدهای نیروگاهی باشد که از در شرایط بحرانی صنعت برق از مدار تولید خارج شده‌اند.»
این کارشناس انرژی در بیان این مسئله که خارج شدن یک واحد نیروگاهی ارتباطی با صفر شدن تولید یک نیروگاه حرارتی ندارد گفت:« نیروگاه محمد منتظری اصفهان، 8 واحد نیروگاهی دارد که ممکن است بخشی از این واحدها از مدار تولید برق حارج شوند اما این نیروگاه با کل ظرفیت کمتر همچنان برق تولید کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات