صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۵۷۷۱۳

اژه‌ای: افراد زیادی در زندان به قرآن پناه می‌برند

رئیس قوه قضاییه گفت: افراد زیادی که به ظاهر مرتکب جرمی شده و راهی زندان شده‌اند، در زندان به دامان قرآن پناه می‌برند و در طی دوران تحمل محکومیت خود، بخش قابل توجهی از قرآن را حفظ و تلاوت می‌کنند.
همزمان با ششمین روز از ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای و جمعی از قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان و همچنین تعدادی از قضات برتر قاری قرآن در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برگزار شد. رئیس قوه قضاییه در جریان این محفل نورانی، ضمن بیان نکاتی در باب عظمت و فضیلت ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، اظهار کرد: روزها، شب‌ها و ساعات ماه مبارک رمضان، بهترین روزها، شب‌ها و ساعات هستند و اگر خدای ناکرده این ماه عزیز بگذرد و ما با رفتار و اَعمال خود، مشمول عنایت خداوند متعال نشده باشیم، دچار خسران خواهیم شد.رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی و آنچه امامین انقلاب پایه‌گذاری کردند، امروز تا حدودی قرآن کریم از مهجوریت درآمده است و یکی از نشانه‌های این امر، تعداد قابل توجه حافظان و قاریان قرآن در کشورمان است.حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: امروز شاهد هستیم افراد زیادی که به ظاهر مرتکب جرمی شده و راهی زندان شده‌اند، در زندان به دامان قرآن پناه می‌برند و در طی دوران تحمل محکومیت خود، بخش قابل توجهی از قرآن را حفظ و تلاوت می‌کنند و با این کتاب آسمانی اُنس می‌گیرند و اندک اندک و پس از گذشت مدتی، خودشان نیز معلم قرآن می‌شوند. وی با بیان اینکه معنا، مفهوم، محتوا و آهنگ کتاب آسمانی قرآن از همه علوم و مکاتب دیگر بالاتر است، گفت: اگر ما در هنگام خواندن قرآن به این موضوع باور داشته باشیم که خداوند متعال با ما سخن می‌گوید و اوست که به ما درس زندگی می‌دهد، قطعاً تأثیرپذیری متفاوت‌تر و ویژه‌تری از قرائت این کتاب آسمانی خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت آموختن آموزه‌های قرآنی و عمل به این آموزه‌ها در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: جامعه امروز ما به آموزه‌های اخلاقی قرآن در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، کاری و مدیریتی بسیار نیازمند است. رئیس قوه قضاییه ضمن تقدیر از راه‌اندازی طرح زندگی با آیه‌ها (پویش ملی حفظ آیات قرآن کریم) گفت: از همه افرادی که به اَشکال مختلف با ابتکارات و خلاقیت‌های خود، مردم را با آموزه‌های قرآنی آشنا می‌کنند و در این مسیر پیشگام هستند قدردانی می‌کنم. وی با بیان اینکه چنانچه زندگی سعادتمند و دوری از زشتی‌ها و پلیدی‌ها را می‌خواهیم باید به دامان قرآن پناه ببریم، گفت: استفاده از قرآن در هنگام زیارت، باعث بهره‌مندی بیشتر از زیارت می‌شود؛ از سوی دیگر، قرائت قرآن نیز همراه با یاد ائمه اطهار (ع)، تاثیرگذاری افزون‌تری خواهد داشت.پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام «قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه کتاب آسمانی قرآن، متعلق به همه انسان‌هاست و برای راهنمایی و هدایت آحاد مردم نازل شده است، عنوان کرد: طی افکارسنجی‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته، قریب به ۷۵ مردم اعلام کرده‌اند از اینکه از کتاب آسمانی قرآن، کم‌بهره هستند احساس خسران می‌کنند. وی در همین راستا، بر ضرورت تسهیل زمینه‌های استفاده عموم مردم از قرآن کریم تاکید کرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که بهره‌مندی از قرآن کریم در سطح جامعه «عمومی‌تر» و «فراگیرتر» شود. حجت‌الاسلام قمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، شهید آیت‌الله قدوسی را مصداق بارز یک مسئول ارشد و تراز قرآنی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به استقبال صورت‌گرفته از طرح «زندگی با آیه‌ها» گفت: امروز شاهد هستیم که جمع قابل توجهی از کارمندان اداره‌جات مختلف از جمله کارکنان قوه قضاییه، خواستار اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در سطح ادارات هستند. در این محفل انس با قرآن که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار شد، علاوه بر تفسیر آیاتی از سوره مبارکه محمد (ص) توسط حجت‌الاسلام قاسمیان، قاریان ممتاز و بین‌المللی «محمدجواد پناهی»، «احمدرضا محمدی»، «سعید پرویزی» و «محمدمهدی دمیرچی»، آیاتی چند از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و گروه تواشیح بین‌المللی «نور» نیز به اجرای برنامه پرداخت. در پایان این محفل نورانی قرآن، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اقامه شد و حاضران روزه‌ی خود را همراه با رئیس قوه قضاییه افطار کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات