تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۵۸۳۲۳

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

«جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در واکنش به عملیات نظامی تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ضد مواضع صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که در سایه تحولات اخیر و سریع در منطقه، شورای همکاری بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی تاکید می‌کند.

وی گفت که از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری شود.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در ادامه بر نقش جامعه جهانی در حمایت از تلاش‌ها برای ثبات و جلوگیری از هرگونه تشدید تنش‌ها تاکید کرده و از همه طرف‌های ذی‌ربط خواست به محافظت از امنیت و ثبات منطقه‌ای پایبند باشند.

این درحالی است که حمله نظامی تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران ضد صهیونیست‌ها بازتاب فراوانی در سطح منطقه و جهان داشت و بسیاری آن را در چارچوب حق طبیعی ایران برای دفاع از خود تعبیر کردند.

بعد از حمله سنگین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه مواضع صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز اعلام کرد که تنها راه برای توقف تنش‌ها در منطقه توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری است.

حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی نیمه شب گذشته صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به همراه 6 نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

در این عملیات، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده و در موج های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به سمت اهداف شلیک شدند.

تصاویر اصابت پی در پی و دقیق موشک‌های بالستیک به اهداف خود و اذعان رسانه‌های اسرائیلی به انهدام پایگاه هوایی این رژیم در صحرای نقب بیانگر توانمندی تجهیزاتی و تاکتیکی ایران و ناتوانی سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با آنان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات