صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۵۸۶۰۲
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

رضایی‌نژاد: سفر رئیس‌جمهور ایران بعد از عملیات وعده صادق به پاکستان بسیار راهبردی است

عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران به سایر کشور‌ها ازجمله پاکستان نشان داد ایران بازیگر اصلی منطقه است بنابراین بنا به اهمیت این موضوع پاکستانی‌ها با دید دیگری به سفر آقای رئیسی می‌نگرند و از این سفر به کشور خود استقبال قابل توجهی به عمل می‌آورند
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ گفتگو با امین رضایی‌نژاد

به گزارش بصیرت، رئیس جمهور اسلامی ایران امروز وارد پاکستان می‌شود تا با هیئت همراه در موضوعات مختلفی اعم از اقتصادی تا امنیتی و سیاسی به توافقات قابل توجهی دست بیابد. به زعم کارشناسان این سفر به دلیل مسائل منطقه‌ای از اهمیت قابل توجهی برخوردار است بنابراین باید زوایای بیشتری از این سفر مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد. کارشناس پاکستان درخصوص اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان با بصیرت گفتگو کرده است.

امین رضایی‌نژاد کارشناس و تحلیلگر مسائل پاکستان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان و اهمیت این سفر و آنچه در دستور کار این دیدار رسمی با مقامات پاکستان قرار گرفته بیان داشت: در این موضوع شکی نیست که علت اصلی این سفر را باید به تحرکات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های وی در خصوص رفع تنش‌های به وجود آمده چند ماه گذشته بین ایران و پاکستان ارتباط داد چرا که بعد ازآن موضوع وزارت خارجه تلاش کرد با در دستور کار قرار دادن گفتگو‌ها و مذاکراتی، زمینه‌های تنش زدایی و توافقات بیشتری بر سر مسائل مرتبط با همکاری‌های امنیتی را شکل دهد.

وی در این باره یادآور شد: قطع به یقین نتیجه مذاکرات و پیمان‌های ضمنی که بین طرفین منعقد شد منجر به سفر آقای رئیسی به پاکستان گردید با این حال نمی‌توان بر این موضوع تاکید کرد که علت اصلی سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان ناظر بر مسائل امنیتی باشد بلکه این موضوع پیشتر به نتایج مطلوب رسیده و مباحث اصلی این سفر در خصوص انعقاد قرارداد‌های اقتصادی است.

کارشناس و تحلیلگر مسائل پاکستان خاطر نشان شد: پیگیری قول و قرار‌های اقتصادی و قرارداد‌های منعقد شده بین دو طرف از جمله اصلی‌ترین دلیل رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان به شمار می‌رود لذا با توجه به اینکه همواره فعالیت‌ها و راهبرد‌های امنیتی بین دو کشور ایران و پاکستان وجود داشته این بار دولت بر آن است تا به شکل جدی تری در موضوع تقویت روابط اقتصادی با پاکستان وارد عمل شود.

امین رضایی‌نژاد کارشناس مسائل پاکستان معتقد است: با توجه به اینکه اصولا همکاری‌ها از حوزه اقتصادی به شکل ذاتی به حوزه امنیتی سرریز می‌شود بدین معنا که اگر بتوانیم اهداف اقتصادی را پیگیری کنیم به طوری که منافع اقتصادی دولت پاکستان به ایران گره بخورد قطعا در دو طرف مرز شاهد شکل گیری هر چه بیشتر امنیت خواهیم بود.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل پاکستان به سایر ویژگی‌های سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر زمان بندی این سفر نیز بسیار مهم است چرا که بعد از عملیات وعده صادق صورت می‌گیرد. خوشبختانه عملیات وعده صادق باعث شده هیات‌های دیپلماتیک ایرانی در سراسر دنیا دست بالا را داشته باشند چرا که جو رسانه‌ای در شش ماه گذشته که رژیم صهیونیستی علیه غزه جنایت کرده است در دنیا به گونه‌ای معکوس شده و به زیان صهیونیست هاست.

وی در این باره تصریح نمود: حمله نظامی جمهوری اسلامی ایران به مواضع صهیونیست‌ها منجر شده که ایران در حوزه دیپلماتیک دست برتر را داشته باشد این موضوع باعث شده شیعیان و مردم پاکستان از قاطعیت ایران اظهار خرسندی کنند ضمن اینکه برخورد شدید و قاطع جمهوری اسلامی درعملیات وعده صادق اثبات کرد از منظر سیاسی –امنیتی حتی ایران در حوزه اقتصادی نیز دستاورد‌های قابل توجهی داشته است چرا که تحریم‌ها روی ایران کارساز نیست و عملا شورای امنیت سازمان ملل در این موضوع منفعل است.

وی در ادامه یادآور شد: عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران به سایر کشور‌ها از جمله پاکستان نشان داد ایران بازیگر اصلی منطقه است بنابراین بنا به اهمیت این موضوع پاکستانی‌ها با دید دیگری به سفر اقای رئیسی می‌نگرند و از این سفر به کشور خود استقبال قابل توجهی به عمل می‌آورند.

امین رضایی‌نژاد کارشناس مسائل پاکستان در پایان گفتگو یادآور شد: شاید کسی پیش بینی نمی‌کرد وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصمیم بگیرد زمانی که در اوج تنش با رژیم صهیونیستی هستیم رئیس جمهور ایران اسلامی به پاکستان سفر و به مرز‌های شرقی کشور سفر کند. در این موضوع شکی نیست که این سفر از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است و منجر به دستاورد‌های اقتصادی مطلوبی برای دو کشور می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات