صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۵۸۶۲۷

پیشخوان

 شورش سراسری
«سی‌ان‌ان» در برنامه‌ای با حضور تحلیلگران احتمال نگه داشتن ترامپ در بازداشتگاه به مدت چندین ساعت به دلیل سرپیچی از حکم دادگاه را بررسی کرد که او را آشکارا از حمله به شهود، قضات، دادستانی و کارکنان دادگاه و خانواده‌های‌شان منع می‌کند. «پرستون» در این زمینه گفت: «اگر چنین چیزی رخ دهد اول از همه شاهد شورش در سراسر ایالات متحده خواهیم بود. دوم اینکه از نظر سیاسی اگر من جای کمپین انتخاباتی جو بایدن باشم، دوست ندارم ترامپ را در زندان ببینم؛ چرا که مردم را بیشتر ملتهب و عصبانی می‌کند.» طبق این حکم دادگاه، رئیس‌جمهور سابق آمریکا حق اظهارنظر علنی درباره شهود، هیئت منصفه، کارکنان دادگاه و دیگر افراد مرتبط با آن را ندارد. روز گذشته دادستان‌های نیویورک اعلام کردند دونالد ترامپ دست کم هفت بار این حکم دادگاه را نقض کرده است. دادگاه کیفری ترامپ تحت تدابیر شدید امنیتی در طبقه پانزدهم دادگاه نیویورک با حضور نیروهای سرویس مخفی و همچنین نیروهای پلیس دادگاه برگزار می‌شود. شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد دقایقی پس از تعیین هیئت منصفه دادگاهی که قرار است به پرونده ترامپ در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رسیدگی کند، فردی در مقابل این دادگاه خودش را به آتش کشید.
 
نگرانی بایدن
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» به نقل از دو منبع آگاه گزارش داده است، بایدن و دستیاران ارشدش به شدت با عملیات اسرائیل در رفح که از غیرنظامیان محافظت نمی‌کند، مخالف هستند. در این گزارش همچنین گفته شده است،  بایدن و دستیارانش امیدوارند رویارویی و تقابل‌های اخیر میان ایران و اسرائیل به تشدید بیشتر تنش و جنگ در منطقه منجر نشود.
این در حالی است که «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی نوشته است، دولت آمریکا درصدد تحویل یک محموله تسلیحات نظامی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار به اسرائیل است. در ادامه این گزارش به نقل از مسئولان آمریکایی آمده است: «این بزرگ‌ترین بسته کمک‌ها به ارتش اسرائیل از آغاز جنگ غزه و نخستین کمک از زمان تشدید تنش‌ها میان تهران و تل آویو است.» بنا بر این گزارش، این کمک‌ها جدا از بسته کمک‌های جدیدی است که از سوی کنگره آمریکا در حال بررسی است. کنگره آمریکا به تازگی در حال بررسی طرحی است که به موجب آن آمریکا گلوله‌های تانک و خمپاره و خودروهای زرهی جدید تحویل رژیم صهیونیستی خواهد داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات