بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۹۶۴۴

چشم‌اندازی که عربستان را از پا می‌اندازد! / محمد بن سلمان به سمت تسلیم؟

پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

گفته می‌شود ولیعهد سعودی آماده انجام «گفتگو‌هایی دشوار» درباره چشم‌انداز ۲۰۳۰ است. این خلاصه گزارشی از روزنامه «بیزینس اینسایدر» است که نوشته محمد بن سلمان بالاخره این آمادگی را پیدا کرده تا پروژه‌ها را اولویت بندی، و معیار‌ها را بازنگری کند.

در این گزارش همچنین آمده: سعودی تاکنون از اذعان به این که برخی پروژه‌های کلانش با مشکلات مالی مواجه شده، خودداری کرده است؛ اما به نظر می‌رسد محمد بن سلمان در نهایت، برای انجام برخی «گفتگو‌های دشوار» پیرامون پروژه بلندپراوازانه‌اش (چشم‌انداز ۲۰۳۰)، و تعویق برخی از آن‌ها آمادگی دارد.

امین ماتی، نماینده صندوق بین‌المللی پول در عربستان گفت مقامات سعودی به منظور ارزیابی لزوم تعویق برخی هزینه‌ها، «استاندارد‌ها را بازنگری می‌کنند». این درحالی است که دولت سعودی تاکنون تلاش کرده گزارش‌ها مبنی بر اینکه برخی پروژه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ با فشار مالی شدید مواجه هستند را نادیده بگیرد.

ماه گذشته بلومبرگ گزارش داد واقعیت‌های مالی پروژه نیوم، که هزینه آن ۱.۵ تریلیون دلار برآورد شده، رفته‌رفته نگرانی‌هایی را درون دولت سعودی برانگیخته است. همچنین وال‌استریت ژورنال نیز گزارش داد دولت سعودی، برای تأمین هزینه برخی پروژه‌های بزرگ چشم‌انداز ۲۰۳۰، ازجمله نیوم، رو به وام‌های خارجی آورده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات