بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۵۹۸۱۰

پیام تسلیت علی‌اف به رهبر معظم انقلاب

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه در پیامی، شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه ایشان در سانحه هوایی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تسلیت گفت.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان الهام علی‌اف در پیام تسلیت خود اعلام کرد «مردم ایران دولتمردی برجسته را از دست دادند که به کشورش با فداکاری و وفاداری خدمت کرد. یاد و خاطره او برای همیشه در قلب ما زنده خواهد ماند». وی در این پیام خطاب به رهبر معظم انقلاب افزود «در این روز غم‌انگیز، از خداوند متعال برای ملت دوست و برادر ایران صبر و شکیبایی مسئلت دارم. ما در غم شما شریک هستیم و از طرف خودم و مردم (جمهوری) آذربایجان به شما، خانواده‌ها و عزیزان جانباختگان و ملت ایران تسلیت عرض می‌نمایم».

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیروز هم در واکنش به خبر وقوع حادثه برای رئیس‌جمهور ایران به شدت ابراز نگرانی کرده و گفته بود «آماده ارائه تمامی کمک‌ها در این زمینه هستیم».وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز در پیامی مجزا، اخبار شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران و هیأت همراه ایشان را هولناک خواند و اعلام کرد «به خانواده‌ها و بستگان همه جانباختگان این حادثه تلخ تسلیت می‌گوییم».باکو افزود «در این روز غم‌انگیز، (جمهوری) آذربایجان با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی می‌کند».

دیروز یکشنبه بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد خداآفرین به همراه علی‌اف به منطقه مرزی رفته بود، در مسیر بازگشت به تبریز دچار سانحه شد.این بالگرد علاوه بر رئیس‌جمهور، حامل وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود که تمام سرنشینان به شهادت رسیدند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات