سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۶۰۲۵۵

معرفی برترین‌های طب رزم نیروی زمینی سپاه

برترین‌های طب رزم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شدند.

برترین‌های طب رزم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شدند.

نیروی زمینی سپاه برای نخستين بار در نیروهای مسلح، با برگزاری مسابقه تخصصی بهداری رزمی تیپ های زرهی و مکانیزه که در استان آذربایجان شرقی برگزار شد، تحول در رویکرد نوین بهداری رزم این یگان ها را در یک رقابت تخصصی و عملیاتی کلید زد. 

در این مسابقه، گردان های نمونه از تیپ‌های زرهی و مکانیزه نیروی زمینی با بهره گیری از آخرین آموزه ها و تجهیزات تخصصی بهداری رزمی و مطابق با بخش ها و استانداردهای مسابقات جهانی سیزم به مدت ۳ روز به میزبانی تیپ مکانیزه حضرت امام زمان (عج) در شبستر آذربایجان شرقی، رقابتی از جنس امداد و نجات داشتند.

معرفی برترین‌های طب رزم نیروی زمینی سپاه

برگزاری مسابقات طب رزم «شمس۳» طبق دکترین سپاه

سرهنگ دوم پاسدار ربیعی‌نژاد سخنگوی این مسابقه، هیجان انگیزی، تخصصی و کاربردی بودن را از ویژگی های این دوره از مسابقات برشمرد و گفت: این رقابت بر اساس نیازهای امدادی در سطح یگان های زرهی و مکانیزه و  انتقال و نهادینه سازی آموزه های جدید زنجیره امداد و نجات و بر پایه ویژگی های دکترین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مبتنی بر نوع عملیات واقعی طراحی و برگزار شد.

وی افزود: ابتکار و خلاقیت و سرعت همراه با دقت در زنجیره امداد و نجات زرهی و مکانیزه، بهره گیری دقیق، مؤثر و شایسته از آموزش های تخصصی در مراحل گوناگون حفظ و انتقال مجروح و مصدوم، استفاده درست از امکانات و تجهیزات تخصصی از صحنه رزم تا بیمارستانهای سیار و تخصصی از جمله بخش هایی بود که هر کدام با امتیاز مشخص، مجموع نمره و امتیاز پایانی هر یک از یگان های شرکت کننده را تعیین کرد.

افزایش هماهنگی در زنجیره امداد و انتقال مجروحان در صحنه نبرد

سردار احمد اخوان مهدوی معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: ما با بهره گیری از ظرفیت این رقابت تخصصی و کاربردی در پی الگوسازی برای نیروهای مسلح و همچنین ارائه الگویی شاخص و منطقه‌ای هستیم و توانمند سازی یگان‌ها و سرپنجه‌های خود در بهداری رزمی زرهی را برای ارائه خدمات بهداشت و سلامت در کوتاه ترین زمان دنبال می کنیم.

وی افزود: افزایش هماهنگی در زنجیره امداد و انتقال از دیگر هدف هایی بود که در یک میدان شبیه‌سازی شده عملیاتی در پی آن بودیم و در عین حال این رقابت، میدان بسیار خوبی برای کسب آمادگی حداکثری برای حضور موفق در مسابقات بین المللی المپیک نظامیان جهان(سیزم) بود.

لشکر عملیاتی زرهی ۸ نجف اشرف استان اصفهان، تیپ مکانیزه امام زمان(عج) شبستر استان آذربایجان شرقی، تیپ زرهی حضرت حجت( عج) استان خوزستان، تیپ زرهی ۲۱ حضرت امام رضا(ع)استان خراسان رضوی، تیپ  مکانیزه ۲۰ رمضان استان تهران  و تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار استان کرمان در قالب ۶گردان برتر و نمونه، به مدت سه روز در بخش توانمندی و تکنیک و تاکتیک های نوین بهداری رزم به رقابت پرداختند.

این مسابقه را داوران تخصصی، پزشکان متخصص طب اورژانس و کارشناسان ارشد پرستاری نیروی زمینی سپاه قضاوت کردند.

انتخاب برترین‌های نیروی زمینی سپاه در طب رزم

در پایان نیز، تیپ زرهی مکانیزه ۲۱ امام رضا (ع)، تیپ زرهی حضرت حجت(عج)، لشکر زرهی ۸ نجف اشرف توانستند به عنوان تیم‌های اول تا سوم برگزیده شوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات