تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۶۱

مصر خطاب به اسرائیل: امنیت ما تهدید شود، از پاسخ نظامی دریغ نمی‌کنیم

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از دو دیپلمات مصری گزارش کرد که قاهره به رژیم صهیونیستی هشدار داده است در صورتیکه امنیت مصر را تهدید کند، قطعاً پاسخ نظامی خواهد داد.

مقام‌های مصری می‌گویند که از زمانیکه رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر، شروع به استقرار نظامیان خود در امتداد مرز جنوبی غزه کرده است، ارتش مصر به سربازان خود در مرز دستور داده که در صورت شلیک نظامیان صهیونیستی، پاسخ آن‌ها را به شلیک به سمت آن‌ها بدهند.

طبق این گزارش، قاهره به اسرائیل هشدار داده است «در صورتیکه امنیت ما تهدید شود، بدون تردید از پاسخ نظامی دریغ نمی‌کنیم».

تهدید مقام‌های مصری در شرایطی مطرح شده است که هفتم خرداد ماه، عصر دیروز بود که برخی رسانه‌های عبری از وقوع یک حادثه «استثنایی و غیر عادی» در گذرگاه مرزی رفح و تبادل آتش میان نظامیان اسرائیلی و مصری خبر دادند.

این رسانه‌ها ادعا کردند که سربازان ارتش مصر در گذرگاه رفح به طور «خودجوش» به سمت نیرو‌های «ارتش» اسرائیل تیراندازی کردند.

ساعتی پس از انتشار این خبر، ارتش مصر اعلام کرد که در جریان این درگیری یکی از نظامیان مصری به نام «عبدالله رمضان عشری» کشته شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سرعت تشدید تنش میدانی در شهر رفح در مجاورت مرز مصر و اصرار رژیم صهیونیستی به انجام عملیات زمینی بزرگ در آن، جان بیش از یک میلیون فلسطینی را تهدید می‌کند که در این شهر پناه گرفته‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات