سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۶۰۴۵۹

آغاز چهارمین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری/ ثبت نام اسماعیلی و زریبافان

چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه، ۱۳ خرداد) آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.
چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه، ۱۳ خرداد) آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.داوطلبان می‌توانند از ۱۰ تا ۱۴ خرداد در بازه زمانی ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰ در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند. فردا آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود و این مهلت تمدید نخواهد شد.به گفته محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، «طی سه روز ثبت‌نام‌ها ۸۰ مراجعه‌کننده داشتیم که ۸ خانم و ۷۲ آقا بودند و مجموع ثبت‌نام‌ها ۱۷ داوطلب است.»محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی‌بیغش، محمد خوش‌چهره، عبدالناصر همتی، سید احمد رسولی نژاد، مسعود پزشکیان، سید وحید حقانیان، حبیب الله دهمرده، علیرضا زاکانی، سید محمدرضا میر تاج الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی جزو افرادی هستند که تا پایان روز سوم، ثبت نام آن‌ها قطعی شده است.
طبق آنچه در اطلاعیه شماره یک وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شده است؛ «ثبت‌نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در محل وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، انجام می­‌پذیرد.»به استناد ماده (۳۵) قانون انتخابات ریاست جمهوری، داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایطی از قبیل رجال مذهبی، سیاسی، ایرانی الاصل؛ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛ مدیر و مدبر؛ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.همچنین بر اساس ماده (۵۵) قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام عبارتند از؛ اصل شناسنامه عکس­ دار، اصل کارت ملی، دو (۲) قطعه عکس ۴ × ۶ جدید و اصل مدرک تحصیلی.

نحوه ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری

نحوه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات در مرحله ثبت‌نام، داوطلبان فرم و پرسشنامه‌ای را که به آنان داده می شود، باید مطالعه و پر کنند و بعد از امضای آن به همراه مدارک تحویل کاربر می شود تا در نهایت به شورای نگهبان ارسال شود.داوطلبان باید توجه داشته باشند که درصورت وجود هرگونه مغایرت مانند سن، مدرک تحصیلی و... ثبت نام در ستاد انتخابات کشور انجام نخواهد شد.فرآیند ثبت نام برای هر داوطلب هم حدود ۴۰ دقیقه طول خواهد کشید.طبق قانون، فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان از 15 خرداد آغاز و تا 21 خرداد ادامه خواهد داشت. پس از آن، وزارت کشور در 22 خرداد اسامی داوطلبان تائید صلاحیت شده را منتشر خواهد کرد.تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.
 

مسعود زریبافان وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد

مسعود زریبافان وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد محمد علی آبادی، زریبافان را در ستاد انتخابات وزارت کشور همراهی کرد.

 

احمدی‌نژاد می‌آید

احمدی‌نژاد اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند. مسعود زریبافان عضو کابینه محمود احمدی نژاد نیز صبح امروز وارد وزارت کشور شد.

ثبت‌نام اسماعیلی در انتخابات ریاست جمهوری
 محمدمهدی اسماعیلی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

برای همراهی با آقای اسماعیلی آمده‌ام

محسن منصوری، معاون اجرایی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما هم قصد ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارید، گفت: خیر، بنده برای همراهی با آقای اسماعیلی وزیر ارشاد آمده‌ام.

میثم نیلی هم محمدمهدی اسماعیلی را همراهی می‌کند.

تا آخر می‌مانم

محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا آخر در عرصه انتخابات می‌مانید، گفت: بله. ان‌شاالله. تا آخر می‌مانم.

محمدمهدی اسماعیلی وارد وزارت کشور شد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم رای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، وارد وزارت کشور شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات