بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۶۰۶۴۴

انتقاد مکرون از طرفداران صلح در اوکراین

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از مواضع «اردوگاه صلح‌طلبان» در قبال جنگ اوکراین انتقاد کرده و گفت که کی‌یف تسلیم نخواهد شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مکرون جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که به فرانسه سفر کرده است، اظهار کرد: ما اردوگاه صلح‌طلبان را می‌شناسیم. اردوگاه تسلیم‌شوندگان. این روحیه شکست است. ما مثل آنها نیستیم.

وی افزود که صلح در این جنگ از طریق «تسلیم طرفی که مورد تهاجم قرار گرفته است» به دست نمی‌آید.

مکرون با تاکید بر ادامه فشار بر روسیه اظهار کرد: ما خواهان صلح بر اساس قوانین بین‌المللی هستیم؛ قانونی که حق مشروع مردم برای مقاومت به هنگام تهاجم را به رسمیت می‌شناسد. این تنها صلحی است که موضوعیت دارد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که در روزهای آینده تشکیل ائتلافی از مربیان نظامی برای آموزش نیروهای اوکراینی نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در روزهای آینده برای نهایی کردن تشکیل بزرگ‌ترین ائتلاف ممکن برای تامین درخواست اوکراین تلاش می‌کنیم. ما خواهان تشکیل این ائتلاف هستیم. شماری از شرکا موافقت خود را با این ائتلاف اعلام کرده‌اند. ما تنها نیستیم.

مقام‌های روسیه هشدار داده‌اند که اعزام مربیان نظامی فرانسه به اوکراین باعث می‌شود که آنها به «اهداف مشروع» تبدیل شوند.

مکرون جمعه در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: فرانسه همچنان به حمایت از اوکراین در تمام زمینه‌ها از جمله در سطح اروپایی ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند که مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا تا پایان ماه جاری (ژوئن) آغاز شود.

وی همچنین اظهار کرد که فرانسه مایل است «مسیری برگشت‌ناپذیر» برای عضویت اوکراین در ناتو ایجاد شود.

اوکراین پس از آغاز حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ خواستار عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا شد.

زلنسکی جمعه در کنفرانس خبری مشترک با مکرون از طرح اعزام مربیان نظامی به اوکراین قدردانی کرد و در مورد صلح گفت: مهم این است که صلحی منصفانه و پایدار برقرار شود؛ نه صلحی برای یک ساعت، یک ماه یا یک سال. ما صلحی همیشگی را ترجیح می‌دهیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات