بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۶۰۷۵۷

ماکرون پارلمان فرانسه را منحل کرد

بعد از شکست سنگین و مفتضحانه حزب امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در انتخابات پارلمانی اروپا بر اساس اولین نتایج ارائه شده وی پارلمان را منحل کرده و انتخابات زودهنگام را اعلام کرد.

به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از شکست تلخ ائتلافش در انتخابات اروپا، پارلمان فرانسه را منحل کرد و انتخابات جدیدی را اعلام کرد. وی امروز یکشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی باید در 30 ژوئن (10) و 7 جولای (17 تیر) برگزار شود.

پوپولیست های دست راستی مارین لوپن برنده آشکار انتخابات اروپا در فرانسه بودند. بر اساس پیش بینی های چندین موسسه نظرسنجی، حزب اجتماع ملی فرانسه RN و نامزد اصلی آن جردن باردلا حدود 32 درصد آرا در این انتخابات به دست آوردند. این بدان معناست که حزب افراطی اجتماع ملی فرانسه بیش از دو برابر آرای اردوگاه دولتی "لیست رنسانس" که حدود 15 درصد را به دست آورده بود، دریافت کرد.

به گزارش رسانه ها رنسانس حتی می‌تواند از سوسیالیست‌ها هم عقب بیفتد که طبق پیش‌بینی‌های اولیه، تنها یک امتیاز عقب‌تر از رنسانس ماکرون هستند. رافائل گلوکسمن، کاندیدای برتر سوسیالیست، به نتیجه فهرست خود در این انتخابات "مفتخر" بود، اما با توجه به عملکرد خوب حزب افراطی زیاد خوشحال و سرمست نبود.

باردلا بعد از پیروزی دراین انتخابات خواستار آن شد که با توجه جایگاه بسیار تضعیف شده آقای ماکرون و حزب‌اش در فرانسه، انتخابات پارلمانی زودهنگام در کشور برگزار شود.

باردلا با اعلام اینکه نسیم امید به کشور دمیده شده و پیروزی‌های دیگر در راه است تاکید کرد که امانوئل ماکرون که پیش‌تر در انتخابات قانوگذاری فرانسه اکثریت پارلمان کشورش را از دست داده بود با انتخابات پارلمان اروپا بیش از گذشته تضعیف شده است.

بر اساس نتایج اولیه حزب سوسیالیست و «عرصه عمومی» که رافائل گلوکسمن سرفهرست آن بود با کسب 13.9 درصد آرا جایگاه سوم را از آن خود کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات