بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۶۰۷۲۲

مالزی قطع روابط اقتصادی با رژیم‌صهیونیستی را خواستار شد

مالزی از اعضای سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی۸) خواست تا با توجه به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، هرگونه کمک و همکاری اقتصادی را با این رژیم متوقف کنند.

به نقل از خبرگزاری «برناما»، داتوک سری محمد حسن (Datuk Seri Mohamad Hasan) وزیر امور خارجه مالزی این موضوع را در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی۸) در استانبول ترکیه عنوان کرد.

وزارت امور خارجه مالزی امروز با صدور بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: رئیس دستگاه دیپلماسی مالزی علاوه بر موضع‌گیری قوی در مورد فلسطین، سه محور حمایت جمعی از طرح آتش بس موثر و دائم در غزه، افزایش کمک های بشردوستانه و اطمینان از دسترسی ایمن و بدون مانع کمک ها به ساکنان این باریکه را در این نشست مطرح کرد.

تارنمای خبری برناما نوشت: مالزی از اعضای سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی۸) در این نشست فوق العاده از همتایان خود خواست تا به (رژیم) اسرائیل کمک و یاری (اقتصادی) نکنند؛ از جمله هرگونه معامله اقتصادی که به تامین بودجه نظامی و اشغال غیرقانونی در سرزمین فلسطین بیانجامد.

این بیانیه در ادامه می افزاید: مالزی و دیگر کشورهای عضو دی۸ ادامه تجاوزات (رژیم) اسرائیل را در نوار غزه و در تمامی سرزمین اشغالی فلسطین محکوم و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می کنند.

همچنین اعضای این گروه خواستار یک آتش بس فوری، دائمی و بدون شرط در باریکه غزه هستند و حمایت های همه جانبه خود را برای تقویت اقتصاد فلسطینیان و بازسازی غزه به دنبال خروج نیروهای اسرائیل اعلام می کنند.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه مالزی در این نشست همچنین از اعضای دی۸ خواست تا همکاری بین کشورهای عضو این سازمان و کشور فلسطین را ایجاد و آن را رسمی کنند.

صبح دیروز (شنبه) اجلاس فوق العاده گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به دی۸ با حضور علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کاخ تاریخی دولما باغچه استانبول آغاز به کار کرد.

در این نشست علاوه بر نماینده کشورمان، محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان، رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی، محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی، دیپو مونی وزیر رفاه بنگلادش و مقام‌های بلندپایه مصر و نیجریه شرکت کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات