اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۵۰۳۰۱

بریکس اقتصاد جهان را متحول می‌کند

بلوک‌های اقتصادی امروز یکی از مهم‌ترین رویکردهای برجسته‌ای هستند که ویژگی‌های چشم‌انداز اقتصادی فعلی و آینده را شکل می‌دهند
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

وزیر اقتصاد امارات با برشمردن مزایای پیوستن کشورش به بریکس تاکید کرد این گروه ضمن خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ، کل اقتصاد جهان را متحول می‌کند. آنطور که خبرگزاری دولتی امارات (وام) گزارش داده، دعوت روز پنجشنبه سران گروه بریکس از 6 کشور از جمله 3 کشور عربی عربستان سعودی، امارات و مصر برای پیوستن به این گروه با استقبال آنها روبه‌رو شده است.

عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد امارات عربی متحده، تأکید کرد پیوستن امارات به گروه کشورهای بریکس، چشم‌اندازهای توسعه بزرگی را با توجه به حضور تعدادی از سریع‌ترین اقتصادهای جهان در آن باز می‌کند. وی تاکید کرد که پیوستن به این گروه فرصت‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری عظیمی را ایجاد می‌کند که نه‌تنها چشم‌انداز اقتصادی کشورهای بریکس، بلکه کل اقتصاد جهانی را نیز متحول می‌کند.

وزیر خارجه امارات در سخنان خود به این مناسبت گفت: بلوک‌های اقتصادی امروز یکی از مهم‌ترین رویکردهای برجسته‌ای هستند که ویژگی‌های چشم‌انداز اقتصادی فعلی و آینده را شکل می‌دهند و به ثبات و رشد اقتصاد جهانی، توسعه تجارت و جریان‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی و انعطاف‌پذیری زنجیره‌های تامین جهانی کمک می‌کنند. المری تاکید کرد: پیوستن به این بلوک جدید اقتصادی با تقویت روابط اقتصادی و توسعه شبکه مشارکت‌های اقتصادی بین‌المللی که سیاست دنبال‌شده از سوی امارات است، اهمیت روزافزونی می‌یابد.وی افزود: علاوه بر این، بریکس فضای جدیدی برای گسترش دامنه همکاری‌‌های توسعه با بازارهای جهانی می‌دهد، کریدورهای تجاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را باز می‌کند و  کانال‌های تجاری جدید در بخش‌های حیاتی را تسهیل می‌کند که به رشد پایدار اقتصاد امارات کمک و نقش مثبت و تاثیرگذار این کشور را در عرصه اقتصاد جهانی تقویت می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات