بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۶۰۸۱۷

برنامه جهانی غذا ارسال کمک‌ها به غزه از اسکله آمریکایی را متوقف کرد

به دنبال انتشار اخبار حاکی از استفاده رژیم صهیونیستی از اسکله ساخته‌شده توسط آمریکا برای نفوذ در اردوگاه النصیرات و قتل عام مردم آنجا، برنامه جهانی غذا هم از تعلیق توزیع کمک‌های بشردوستانه از این اسکله خبر داد.
سیندی مک کین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد روز یکشنبه از تعلیق موقت عملیات برنامه جهانی غذا در نوار غزه به دلیل نگرانی در مورد ایمنی کارگران خبر داد.مک‌کین در پاسخ به این سوال که اکنون با راه اندازی مجدد اسکله آمریکایی برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه چگونه غذا در غزه توزیع می‌شود، گفت: در واقع، ما اکنون موقتا این کار را متوقف کرده‌ایم زیرا نگران امنیت کارگران خود پس از حوادث دیروز (قتل عام اردوگاه النصیرات) هستیم.مک کین در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه آمریکایی سی بی اس افزود: دو انبار ما و یک مجتمع انباری دیگر برنامه جهانی غذا در حملات اسرائیل به اردوگاه النصیرات بمباران شدند، بنابراین ما در حال حاضر کارمان را متوقف کرده‌ایم تا قبل از شروع مجدد کار اطمینان حاصل کنیم که شرایط و ایمنی مناسب است.مک کین توضیح داد که یکی از کارکنان این سازمان در حمله موشکی روز شنبه که به یکی از انبارهای آنها اصابت کرد مجروح شده و در پاسخ به سوالی درباره جزئیات حمله به کارکنان برنامه جهانی غذا گفت که از جزئیات این حادثه بی خبر است.
برنامه جهانی غذا ارسال کمک‌ها به غزه از اسکله آمریکایی را متوقف کرد
منابع خبری شنبه گذشته به دنبال حملات شدید رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات به بهانه آزادی چهار اسیر خود که بیش از 600 فلسطینی را به خاک و خون کشید، اعلام کردند که این رژیم از اسکله ساخته شده توسط آمریکا برای نفوذ مخفیانه به النصیرات استفاده کرده است. گزارش‌هایی هم وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از نیرو‌های آمریکایی نیز در این عملیات حضور داشته‌اند. سرباز‌ها در کامیون‌هایی که برای حمل کمک‌های بشردوستانه استفاده می‎شده سوار شده‌اند و به سمت اردوگاه آوارگان النصیرات حرکت کرده‌اند بنابراین اسکله آمریکایی که قرار بود در غزه اهداف بشردوستانه داشته باشد به سکویی برای ترور و قتل عام تبدیل شد.مدیر برنامه جهانی غذا همچنین تاکید کرده است: جنگ باید متوقف شود تا بتوانیم کمک‌های خود و سایر سازمان ها را نیز وارد کنیم. در حال حاضر ما به هیچ وجه نمی‌توانیم این کار را ادامه دهیم و از همین رو قحطی که تقریباً در شمال (نوار غزه) اتفاق افتاده است، ممکن است در جنوب رخ دهد.مک کین گفت: «مردمی هستند که بسیار گرسنه هستند و به دلیل خطرهایی که جانشان را تهدید می‌کند نمی‌توانند به غذا دسترسی پیدا کنند، بنابراین ما می‌خواهیم مطمئن شویم که نه تنها می توانیم وارد نوار غزه شویم و به آنها غذا بدهیم، بلکه می‌توانیم این کار را در مقیاس بزرگ انجام دهیم».او ادامه داد: آنها به بیش از غذا نیز نیاز دارند، آنها به آب، بهداشت و دارو نیاز دارند. قحطی فقط مربوط به گرسنگی نیست، بلکه به همه چیزهای دیگر نیز مربوط می‌شود.
برنامه جهانی غذا ارسال کمک‌ها به غزه از اسکله آمریکایی را متوقف کرد
 
در سایه محاصره کامل نوار غزه و بسته ماندن گذرگاه‌های زمینی طی یک ماه گذشته،‌اسکله ایالات متحده که که به تازگی به دستور شخص ریاست جمهوری بایدن و به بهانه رساندن کمک‌های بشردوستانه ساخته شده در نهم خرداد ماه گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی از ساحل غزه جدا شد و پس از تعمیر در سرزمین‌های اشغالی شنبه گذشته کار خود را از سرگرفت که با وقوع قتل عام النصیرات همراه شد. سنتکام روز شنبه ادعا کرده بود که ۴۹۲ تُن کمک‌ بشردوستانه به مردم غزه از طریق اسکله تحویل داده شده است. سنتکام همچنین منکر استفاده از اسکله یا نیروهای آمریکایی در عملیات اسرائیل در النصیرات شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات