تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۶۰۷۰۴

جزئیات مشارکت آمریکا و انگلیس در قتل‌عام اردوگاه النصیرات غزه

منابع غربی و صهیونیستی امروز یکشنبه جزئیاتی از نقش آمریکا و انگلیس در عملیات خونین روز گذشته اسرائیل در اردوگاه النصیرات برای آزادسازی 4 اسیرش منتشر کردند.

یک روز پس از قتل‌عام اردوگاه النصیرات واقع در مرکر نوار غزه به بهانه آزاد کردن 4 اسیر اسرائیلی، مقامات مسؤول آمریکایی و اسرائیلی از کمک اطلاعاتی ایالات متحده در این عملیات خونین خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی معا با انتشار این خبر نوشت که یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با نیویورک تایمز اظهار داشت که یک تیم از مسؤولان آمریکایی بازیابی گروگان‌ها مستقر در اسرائیل به ارتش این رژیم برای نجات چهار اسیر با ارائه اطلاعات و سایر پشتیبانی‌های لجستیکی کمک کرده است.

به گفته یک مقام آگاه اسرائیلی، «تیم‌های جمع‌آوری و تحلیل اطلاعاتی از ایالات متحده و بریتانیا در طول جنگ در اسرائیل حضور دارند تا به اطلاعات اسرائیل در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به گروگان‌ها کمک کنند».

ارتش رژیم صهیونیستی عصر دیروز بود که از بازگرداندن 4 اسیر خود پس از گذشت بیش از 8 ماه از جنگ ویرانگر غزه و پس از انجام یک عملیات خونین در مرکز نوار غزه که به شهادت بیش از 220 شهروند فلسطینی و مجروحیت بیش از 420 تن دیگر منجر شد، خبر داد.

به گزارش رسانه‌های غربی و اسرائیلی، اسرائیل اطلاعات جمع‌آوری شده توسط پهپادها بر فراز غزه، رهگیری های ارتباطی و سایر منابع در مورد محل احتمالی اسرای اسرائیلی را پیش از انجام این عملیات بررسی کرده بود. یک مقام اسرائیلی در این خصوص گفت که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا اطلاعاتی را از هوا و نیز فضای سایبری تهیه کرده بودند که «اسرائیل به تنهایی قادر به جمع آوری آنها نبود».

مقامات آمریکایی می‌گویند که حمایت اطلاعاتی آنها از اسرائیل بر روی مکان اختفای اسرای اسرائیلی و فرماندهی عالی حماس متمرکز است زیرا بر این باورند که بهترین راه متقاعد کردن اسرائیل برای توقف جنگ، بازگرداندن اسرا و بازداشت یا کشتار فرماندهان ارشد حماس است.

یک مقام اسرائیلی نیز گفت که تیم‌های آمریکایی و انگلیسی در برنامه‌ریزی یا اجرای عملیات نظامی روز گذشته در النصیرات نقشی نداشتند اما اطلاعات ارائه شده توسط آنها، ارزش افزوده‌ای در روند موفقیت این عملیات محسوب می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته نیز برخی منابع گزارش دادند که رژیم صهیونیستی برای نفوذ به اردوگاه النصیرات، از پوشش کامیون‌های یخچال‌دار و به اسم کمک‌های بشردوستانه از طریق اسکله شناور ساخته شده توسط آمریکایی‌ها استفاده کرده و تصاویر منتشر شده در این خصوص نیز صحت این خبر را تایید می‌کند.

اسکله ای که با وعده کمک‌رسانی و انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم شمال غزه ایجاد شد و حماس از همان ابتدا اعلام کرد که هدف از ساخت این اسکله نظامی و حمایت از تل‌آویو است نه کمک‌رسانی به مردم غزه.

روز گذشته یک نیروی ویژه از اشغالگران صهیونیست با استفاده از کامیون کمک‌های بشردوستانه از طریق اسکله شناور آمریکایی به صورت مخفیانه وارد النصیرات شد و به محض لو رفتنشان در این اردوگاه، نیروهای مقاومت با آنها درگیر شدند.

در این لحظه نیروی هوایی اسرائیل به کمک اشغالگران آمد و بازار النصیرات و مناطق مختلف این اردوگاه را که مملو از مردم غیرنظامی بود، بمباران کرد تا راه فرار باز شود.

اشغالگران در نهایت بار دیگر خود را به اسکله شناور آمریکایی رساندند و یک بالگرد به کمک آنها آمد تا منطقه را فورا ترک کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات