صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۶۰۹۰۷

کشور در مدار توسعه مخابراتی

طراحی و اجرای پروژه ملی فیبر نوری در تاریخ ایران یک اقدام بی‌سابقه است و می‌تواند عقب‌ماندگی ما در حوزه توسعه فیبر نوری و اینترنت ثابت را ظرف مدت ۲ سال جبران کند.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

عضو اصلی هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: طراحی و اجرای پروژه ملی فیبر نوری در تاریخ ایران یک اقدام بی‌سابقه است و می‌تواند عقب‌ماندگی ما در حوزه توسعه فیبر نوری و اینترنت ثابت را ظرف مدت ۲ سال جبران کند.

صابر فیضی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۰ تا ۱۵ سال فشار ما روی این بود که ارتباطات مردم را به سمت ارتباطات رادیویی مانند تلفن همراه ببریم. سال‌های ۹۳ تا ۹۵ بارها به این موضوع انتقاد کردم تا اینکه بحث اینترنت نسل پنجم در دنیا مطرح شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون توسعه فیبر نوری در کل کشور 40 درصد است گفت: در بین کشورهای دنیا ما رتبه ۱۵۴ را از حیث استفاده  فیبر نوری داریم و مسائلی مانند گران بودن کابل مسی باعث شد در حوزه ارتباطات ثابت عقب بمانیم.

کابل نوری علاوه بر سرعت زیاد و هزینه کم برای نگهداری یک مزیت دیگر دارد و آن هم این است که در مقابل حمله‌های نظامی مختل نمی‌شود و آسیب نمی‌بیند. فیضی تصریح کرد: در دولت سیزدهم استانداردها توسط سازمان تنظیم مقررات اعلام شد و کار ادامه پیدا کرد. وزارت ارتباطات با استفاده از قوانین موجود، این پیشنهاد را داد که درصدی از درآمد دولت از اپراتور صرف توسعه ارتباطات سیار شود.

پروژه ملی فیبر نوری در تاریخ ایران یک اقدام بی‌سابقه است و می‌تواند عقب‌ماندگی ما در حوزه توسعه فیبر نوری و اینترنت ثابت را در مدت ۲ سال جبران کند. وی با بیان اینکه فناپ تلکام نیز یکی از مجموعه‌هایی است که به این نهضت پیوسته است، گفت: تکلیفی که بر اساس تفاهمنامه با وزارت ارتباطات برای ما مشخص شده ایجاد پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در گیلان و همدان است. شهرهای دیگر مانند فولادشهر، مبارکه و بهارستان در اصفهان، ماهشهر خوزستان و اهواز نیز جزو شهرهایی است که باید در آنها پوشش ایجاد کنیم. امیدواریم تا پایان تیرماه بخشی از این شهرها را به پایان برسانیم و کار را در برخی استان‌ها شروع کنیم. برنامه ما برای این پروژه ایجاد ۲۰۰ هزار پوشش در شهرهای مختلف است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات