سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۶۱۳۶۱

وزیر نفت: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت شهید‌ رئیسی تکمیل شد

جواد اوجی وزیر نفت در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان محیط زیست و سخنگوی دولت، گفت: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت شهید رئیسی تکمیل شد.
جواد اوجی وزیر نفت در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان محیط زیست و سخنگوی دولت، گفت: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت سیزدهم تکمیل شد.
وی افزود: با استفاده از توان داخلی این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید پروژه‌هایی که بیش از ۱۰ سال پیشرفت لاک‌پشتی داشتند و بلاتکلیف بود. اوجی تاکید کرد: بیش از ۱۵۵ پروژه نیمه تمام به ارزش ۳۴ میلیاردر دلار با استفاده از توان داخلی به بهره‌برداری رسید و پروژه‌هایی تکمیل شد که بیش از ۱۰ سال پیشرفت لاک‌پشتی داشتند و بلاتکلیف بود.
وزیر نفت ادامه داد: ارزآوری برای کشور در دولت سیزدهم انجام شد که مغفول مانده بود. جمع‌آوری گازهای مشعل، توسعه میادین مشترک نفتی، ذخیره سازی گاز که در دولت قبل مورد بی‌توجهی بود، در دستور کار قرار گرفت.اوجی تاکید کرد: سابقه نداشته که در زمستان نیروگاه‌های ما به مشکل سوخت بخورند. تولید گاز کاهش پیدا کرده بود. مجوز‌ها را گرفتیم اما یک کشتی هم برای خرید و نگهداری مخازن و میعانات نفت اتفاق نیافتاد.
وی افزود: ما سالانه ۴۶۰ میلیون دلار بابت خرید و اجاره این کشتی‌ها هزینه می‌دادیم. از مهر ۱۴۰۰ چیزی به میعانات یا نفت روی آب اضافه نشد. تا پایان سال ۱۴۰۰ و اوایل سال ۱۴۰۱ هیچگونه میعانات گازی و نفت سنگین و فوق سنگین روی آب نداشتیم. وزیر نفت عنوان کرد: در زمستان ۱۴۰۰ با توجه به ناترازی در بحث گاز نه قطعی گاز نیروگاه‌ها رقم خورد و نه قطعی گاز در حوزه صنایع و بخش خانگی.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات