سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۶۱۴۲۷

قالیباف: وحدت در نظام جمهوری اسلامی تکلیف روشن همه ما است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وحدت در نظام جمهوری اسلامی تکلیف روشن همه ما است.

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه ۳ تیر ماه در دیدار با علما و بزرگان اهل تسنن در مجموعه سرچشمه، گفت: ما اقوام ایرانی از مذاهب مختلف و اقلیت‌های دینی همه ما تاروپود این سرزمین عزیز ایران هستیم.

وی بیان کرد: بدون شک هرکسی خیرخواه اسلام است و خیرخواه ایران و آینده فرزندانمان است، باید در این مسیر گام بردارد هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند ما را از این وظیفه و انسجام جدا کند.

قالیباف ادامه داد: امروز استکبار جهانی ببینید که چگونه توطئه آمیز برای جهان اسلام طراحی می‌کند و مسلمانان را به خاک و خون می‌کشد.

وی گفت: برادران اهل سنت ما نه برادرانمان، جان ما هستند. ما اینگونه در کنار هم هستیم و باید باشیم. چنین وحدتی در نظام جمهوری اسلامی تکلیف روشن همه ما است. این الگو را در همه ابعاد به طور یکپارچه باید حرکت کنیم و این ظرفیت‌های بزرگ را به کار بگیریم.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز در عرصه اقتصادی بر مردمان سخت می‌گذرد. هر چه از مرکز کشور فاصله می‌گیریم و به مرزها نزدیک می‌شویم، این سختی افزون می‌شود.

وی ادامه داد: ما در موضوع زنان حتماً یک تفاوت ماهوی با غرب داریم. در غرب تاکید بر برابری جنسیتی است. ما تاکید بر برابری جنسیتی نداریم، اما حتماً اصرار بر عدالت جنسیتی داریم. به این معنا که زنان کشور ما یکی از مهمترین پیشران‌های توسعه کشور هستند و باید این موضوع مورد نظر همه ما باشد.

قالیباف تاکید کرد: همین نگاه را به اقوام و مذاهب دارم. برای ما در انتخاب یک مدیر در سطوح مختلف، موضوع مهم و اساسی شایسته گزینی است، نه اینکه این فرد از کدام قوم و مذهب است.

وی بیان کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی ما و غیرت جوانی ما و عدالت همین را به ما می‌گوید که حتماً محرومان باید در اولویت باشند. به فضل الهی تنها قولی که می‌دهم این است که این فاصله و شکاف طبقاتی بیشتر نشود.

وی تصریح کرد: بنده یک طرح پنج فوریتی را تقدیم مردم کردم و گفتم این کاری است که بنده در بدو ورود با این رویکرد دنبال خواهم کرد.

قالیباف اظهار کرد: دشمن با ما امروز چه می‌کند، این دشمن هشت سال به کشور ما تجاوز کرد و در جنگ تحمیلی ملت ما افتخار آفریدند. ۳۵ سال دیگر با ما جنگ نیابتی، ترکیبی و فرهنکی کردند و در نهایت امروز جنگ ظالمانه تحریم اقتصادی و جنگ رسانه را بر ما تحمیل کردند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دشمن به دنبال پریشان کردن حال فعلی ما، کوچک‌تر کردن سفره‌های اقتصادی مردم و ایجاد فاصله و شکاف بین امام و امت و دور کردن مردم از ایران عزیزمان و انقلاب است.

قالیباف بیان کرد: دشمن به دنبال این است که هیچ افق روشنی برای جوانان ما در آینده نگذارد. ما در این پنج اولویت دقیقاً ایستاده‌ایم که نقشه دشمن را برهم بزنیم، چون باور داریم که این کشور با منابع و ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی و متخصصان و جوانان فعالی که دارد، می‌تواند با دشمن مقابله کند.

وی تصریح کرد: ما باید به سرعت بحث تورم را در کشور کنترل کنیم و کاهش دهیم و باید فاصله بین افزایش حقوق با تورم را که امروز مشکلات زیادی را برای همه مردم درست کرده است، کاهش دهیم.

قالیباف بیان کرد: کار اصلی که باید انجام دهیم، رشد اقتصادی است. یکی از کارهایی که انجام خواهیم داد، هم افق و امید آینده را ترسیم کنیم هم اقتصاد را نجات دهیم که تورم در دل آن حل شود. اقتصاد زمانی متحول می‌شود که مردم در صحنه اقتصاد باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: به طور روشن پایتخت دوم ایران عزیزمان را به عنوان پایتخت اقتصادی با رویکرد فناوری‌های جدید، با رویکرد شرایط حمل و نقلی و ترانزیتی دریایی و ریلی و خشکی و با رویکرد توریستی در سواحل دریای عمان و اقیانوس هند که امروز محروم‌ترین مناطق کشور است تا سال ۱۴۱۴ و در یک افق دوازده ساله به فضل الهی محقق خواهیم کرد که این پایتخت اقتصادی سر از زمین بلند خواهد کرد و ان شالله افتخاری برای کشور خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات