بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۶۱۴۴۲

بورل: وضعیت انسانی در نوار غزه بدتر شده است

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار آتش‌بس فوری در این باریکه شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کرد وضعیت انسانی در روزهای اخیر در نوار غزه بدتر شده و آنروا نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند.

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: نیازمند آتش‌بس فوری در نوار غزه برای ارسال کمک‌ها هستیم. بورل ضمن حمایت از طرح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار آتش بس فوری در غزه شد.

بورل نسبت به خطر گسترش دامنه درگیری‌ها به لبنان هشدار داد. او دیروز در حساب ایکس خود همچنین اعلام کرد: خطر جنگ تمام عیار با دخالت حزب‌الله واقعی است. سرایت جنگ به لبنان به طور جدی بر روی منطقه و ورای آن تاثیر می‌گذارد.

در هفته‌های گذشته رژیم صهیونیستی تهدید کرده که دامنه جنگ را گسترده‌تر می‌کند و برخی از مقام‌های تل‌آویو مدعی برنامه ریزی برای تجاوزات به لبنان شدند.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله با هشدار به صهیونیست‌ها درباره هرگونه گسترش دامنه درگیری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در حالی که از وقوع شرایطی که منجر به جنگ گسترده می‌شود، وحشت دارد، در تلاش است فرصت را غنیمت بشمرد و به‌روی گسترش محدود درگیری‌ها کار کند.

وی تاکید کرد: اما ما به دشمن اخطار می‌دهیم هرگونه گسترش درگیری، حتی اگر محدود هم باشد، با پاسخ قاطع حزب‌الله مواجه می‌گردد و عواقب ناگواری در انتظار اشغالگران خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات