تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۶۱۵۷۹

نتانیاهو زمان صدور حکم بازداشت خود از سوی دادگاه بین المللی دادگستری را اعلام کرد

روزنامه یدیعوت آحارنوت چاپ سرزمین‌های اشغالی بامداد چهارشنبه فاش کرد که پیش‌بینی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این است که پیش از سفر به آمریکا، حکم بازداشت وی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) صادر شود.

به نقل از شبکه الجزیره قطر، یدیعوت آحارنوت همچنین اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود که دیوان بین‌المللی دادگستری ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) و قبل از سفر نتانیاهو به آمریکا، قرار بازداشت وی به همراه گالانت را صادر کند.

در صورتی که قضات دیوان بین‌المللی دادگستری حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت را صادر کنند، آنها از سفر به ۱۲۴ کشور جهان محروم خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که سه قاضی دیوان بین المللی کیفری در لاهه با صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت موافقت کنند، این دو از این پس نخواهند توانست به هیچ یک از کشورهای امضا کننده توافق رم سفر کنند.

این گزارش اعلام کرد که نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیگر اجازه سفر به کشورهایی همچون، آلمان، هلند، یونان، فرانسه، ژاپن، اسپانیا و دولت فلسطین را نخواهند داشت.

«کریم خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

این اولین باری است که دیوان بین‌المللی کیفری رئیس یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

هیاتی از قضات دیوان بین‌المللی کیفری درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات