صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۴۶۷۵۹

نظرسنجی‌های ترسناک برای نتانیاهو

این روز‌ها اراضی اشغالی به کانون اعتراضات گسترده‌تری علیه نتانیاهو و کابینه ائتلافی وی تبدیل شده است. در این میان، مخالفان سیاسی نتانیاهو که خود را جریان لیبرال در اراضی اشغالی قلمداد می‌کنند، تمرکز ویژه‌ای بر روی وادارسازی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به برکناری از قدرت دارند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif این روز‌ها اراضی اشغالی به کانون اعتراضات گسترده‌تری علیه نتانیاهو و کابینه ائتلافی وی تبدیل شده است. در این میان، مخالفان سیاسی نتانیاهو که خود را جریان لیبرال در اراضی اشغالی قلمداد می‌کنند، تمرکز ویژه‌ای بر روی وادارسازی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به برکناری از قدرت دارند. یکی از اصلی‌ترین دلایل افرادی مانند گانتز و لاپید، نظرسنجی‌هایی است که در اراضی اشغالی حکایت از نارضایتی گسترده نسبت به کابینه ائتلافی نتانیاهو دارد. براساس یک نظرسنجی جدید در اراضی اشغالی، در صورت برگزاری انتخابات کنست احزاب مخالف ۶۳ کرسی به دست خواهند آورد. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گزارش داده است که محبوبیت کنونی مخالفان و عدم تمایل مردم به احزاب حاکم نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات احزاب مخالف با ۶۳ کرسی قدرت را در دست می‌گیرند. این درحالی است که طبق نظرسنجی ائتلاف حاکم کنونی تنها ۵۲ کرسی به دست خواهد آورد. این به معنای رقم خوردن یکی از بدترین شرایط برای نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و احزاب موسوم به "قدرت یهودی" به رهبری بنی‌گانتز و "صهیونیسم مذهبی"‌ به رهبری اسموتریچ می‌باشد.

* یکی از اصلی‌ترین دلایل بنی‌گانتز مبنی بر عدم توقف اعتراضات علیه نتانیاهو، ایجاد بستر‌های لازم جهت فروپاشی ائتلاف نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی می‌باشد. حزب «اتحاد ملی» به رهبری بنی‌گانتز، وزیر جنگ سابق با ۲۹ کرسی بر حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو با ۲۴ کرسی پیشی خواهد گرفت. همچنین حزب «یش عتید» به رهبری یائیر لاپید ۱۹ کرسی و حزب شاس ۱۰ کرسی به دست خواهند آورد. حزب صهیونیسم دینی به رهبری بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هفت کرسی و حزب قدرت یهود به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم چهار کرسی به دست خواهند آورد. براساس این نظرسنجی حزب مرتس چهار کرسی و احزاب عربی نیز هر کدام پنج کرسی به دست خواهند آورد. همچنین اگر جریان اعتراضی جدیدی با رهبری رهبران معترض علیه اصلاحات قضایی تشکیل شود پنج کرسی به دست خواهد آورد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات