صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۸۹۹۲

آیا نتانیاهو رژیم صهیونیستی را از بین خواهد برد؟

ناتوانی نتانیاهو در مدیریت بحران‌های داخلی و شکست‌های پی در پی در منطقه باعث شده است که کارشناسان فرایند فروپاشی رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کنند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی بصیرت، این روز‌ها رژیم صهیونیستی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. عدم انسجام داخلی، یکی از نقاط فروپاشی این رژیم است. ناتوانی نتانیاهو در مدیریت بحران‌های داخلی و شکست‌های پی در پی در منطقه باعث شده است که کارشناسان فرایند فروپاشی رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کنند. رژیم صهیونیستی حداقل از سه منظر به واسطه پافشاری نتانیاهو و طیف افراطیون متحد وی در قدرت، روز به روز به نقطه انفجار و حتی فروپاشی از درون، نزدیک و نزدیکتر می‌شود.

◄ نکته اول این است که نتانیاهو در مسیر تصویب لایحه اصلاحات قضایی مد نظرش، لزوماً با اراده فردی حرکت نمی‌کند و به خوبی می‌داند که اگر بخواهد از این لایحه پا پَس بکشد، بسیاری از چهره‌های افراطی حاضر در دولت او نیز دست از حمایت از وی برمی‌دارند و برتری شکننده دولت او در پارلمان اسرائیل(کِنست) از بین می‌رود و در نتیجه دولتش سقوط خواهد کرد.

◄ نکته دوم در مورد تحولات اخیر در اراضی اشغالی این است که خود نتانیاهو نیز عملاً در حال انجام یک قمار بزرگ است. وی به خوبی می‌داند که اگر نتواند دستور کار تصویب لایحه اصلاحات قضایی‌اش را به پیش برد، به دلیل تشدید خشونت‌ورزی‌ها علیه او و همچنین تبدیل شدن دوستان و متحدان امروزش به دشمنان فردای وی، آینده کاملاً تاریکی انتظار او را می‌کشد و در صورت شکست در تحقق پروژه تصویب لایحه اصلاحات قضایی، وی باید خود را آماده سناریو‌های سختی نظیر به جریان افتادن پرونده قطور قضایی‌اش و حتی سناریو‌های محتمل نظیر ترورِ خود کند؛ مسئله‌ای که البته پیش تر در موقعیت‌های مشابه در اراضی اشغالی، کامل مسبوق به سابقه نیز بوده است.

 و در نهایت نکته سوم اینکه تأکیدات فراوان نتانیاهو و جریان راست افراطی متحد او در قدرت مبنی بر ضرورت تصویب لایحه اصلاحات قضایی در اراضی اشغالی که عملاً دست دولت و نخست‌وزیر این رژیم را در برابر نهاد‌هایی قضایی تقویت می‌کند و پیگرد قضایی آنها را به پروژه‌ای دشوار و حتی محال تبدیل می‌کند، قطبی‌گرایی سیاسی و اجتماعی در اسرائیل را به نقطه‌ای خطرناک برای این رژیم خواهد رساند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات