صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۶۱۶۶۹

شاهچراغی: ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

 شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند افزود: متولدان ۸ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی در انتخابات شرکت نمایند.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: برای رأی دادن، به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی نیاز است. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های احراز هویت ارتقا یافته‌اند تا به شفافیت و سلامت بیشتر انتخابات کمک شود، گفت: در پایان زمان رأی گیری و پس از شمارش آرا، با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، صورت جلسه تهیه و در سامانه احراز بارگذاری و سپس در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تجمیع و به وزارت کشور اعلام می‌شود و بعد از تأیید شورای نگهبان، وزارت کشور آمار رسمی را اعلام خواهد کرد.

همچنین ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۹ اعلام کرد: فرآیند اخذ رأی از رأی دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸/۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۴/۸ در شعب اخذ رأی سراسر کشور انجام می‌پذیرد.

لذا به استناد ماده " ۳۶ " قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها " ۱۸ " سال تمام باشد، یعنی " متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن" می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت نمایند.

یادآور می‌گردد، رأی دهندگان خارج از کشور که مدارک شناسایی فوق را به همراه ندارند می‌توانند با ارائه گذرنامه‌ی معتبر خود نیز رأی دهند.

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات