صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۶۱۶۸۸

همراه با نامزدهای انتخابات در روز سرنوشت ساز+ عکس

حضور نامزد های انتخاباتی در کنار صندوق های اخذ رای با همراهی هوادارانشان برای دقایقی شور و شوق انتخاباتی را شدت بخشید؛ "سعید جلیلی" به مسجد امام حسن مجتبی(ع) در مشیریه رفت، "محمد باقر قالیباف" در حرم مطهر سید الکریم(ع)، "مصطفی پور محمدی" در حسینیه ارشاد و "مسعود پزشکیان" هم در بیمارستان فیروزآبادی رای خود را به صندوق انداختند.

سرانجام "روز جمعه" هشتم تیرماه روز "سرنوشت ساز" فرا رسید و زنگ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح به صدا درآمد تا مردم اداره کشور را برای ۴ سال آینده به یکی از ۴ نامزد انتخاباتی بسپارند.

رهبر انقلاب اولین فردی بودند که رای خود را صندوق انداختند و برای ملت بهترین روزها و سالها را مسالت کردند.

این انتخابات، برخلاف ادوار گذشته، تقریباً یک سال پیش از موعد مقرر قانونی و در سوگ از دست دادن رئیس جمهور شهید برگزار می شود. شهید رئیسی با کارنامه و عملکردی که از خود به جای گذاشت کار انتخاب را برای مردم سخت کرد.

وجه تمایز این انتخابات با ادوار قبل این است که مردم پای صندوق رای در پی انتخاب فردی هستند تا ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد.

در همان ساعات اولیه اخذ رای مردم راهی حوزه‌های رای‌گیری شدند و در صحنه حضور پیدا کردند تا در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حماسه‌ای دیگر را به تصویر بکشند و از میان چهار نامزد باقی‌مانده در گود رقابت‌های انتخاباتی یعنی «سعید جلیلی»، «مسعود پزشکیان»، «مصطفی پورمحمدی»، و «محمدباقر قالیباف» یکی را راهی پاستور کنند.

در کنار حضور چشمگیر مردم نامزد های انتخاباتی هم به پای صندوق اخذ رای آمدند و با همراهی هوادارانشان برای دقایقی به شور و شوق انتخاباتی در محل های اخذ رای شدت بخشیدند.

"سعید جلیلی" به مسجد امام حسن مجتبی(ع) در مشیریه رفت، "محمد باقر قالیباف" در حرم مطهر سید الکریم(ع)، "مصطفی پور محمدی" در حسینیه ارشاد و "مسعود پزشکیان" هم در بیمارستان فیروزآبادی رای خود را به صندوق انداختند.

در ادامه مروری خواهیم کرد بر حضور نامزد های چهاردهمین دوره انتخابات در محل اخذ رای؛

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله مشیریه رای خود را به صندوق انداخت.

وی پس از آن در نماز جمعه تهران شرکت و در کنار مردم به اقامه نماز پرداخت.

همراه با نامزدهای انتخابات در روز سرنوشت ساز+ عکس و فیلم

محمد باقر قالیباف دیگر نامزد انتخابات به مزار مطهر حضرت شاه‌عبدالعظیم حسنی و جمعی از علمای پاک اخلاق، رفت.

همراه با نامزدهای انتخابات در روز سرنوشت ساز+ عکس و فیلم

وی همچنین بر سر مزار پاک شهدای پرواز اردیبهشت، وزیر شهید دکتر امیرعبداللهیان و سردار موسوی، پیش از انداختن رأی خود به صندوق انتخابات حضور پیدا کرد.

همراه با نامزدهای انتخابات در روز سرنوشت ساز+ عکس و فیلم

قالیباف پس از آن رای خود را در حرم مطهر سیدالکریم، شاه‌عبدالعظیم حسنی به صندوق انداخت.

همراه با نامزدهای انتخابات در روز سرنوشت ساز+ عکس و فیلم

مصطفی پورمحمدی دیگر نامزد انتخابات با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.

همراه با نامزدهای انتخابات در روز سرنوشت ساز+ عکس و فیلم

وی همچنین با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از زحمات‌ برگزارکنندگان‌ انتخابات قدردانی کرد.

همراه با نامزدهای انتخابات در روز سرنوشت ساز+ عکس و فیلم

مسعود پزشکیان هم با حضور در بیمارستان فیروزآبادی رای خود را به صندوق انداخت.

وی پس از آن در حرم عبدالعظیم حسنی حضور پیدا کرد و بر سر مزار شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و شهدای پرواز رفت.

همراه با نامزدهای انتخابات در روز سرنوشت ساز+ عکس و فیلم

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح امروز جمعه - هشتم تیرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری انتخابات امروز ، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش های لازم را دیده اند و هر یک از نامزدهای انتخابات نیز می توانند دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور داشته باشند.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها شناسنامه و کارت ملی است و در شعب اخذ رای خارج از کشور نیز رای گیری با گذرنامه قابل انجام است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در این انتخابات با توجه به محدودیت های که در قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، رای گیری تنها با تعرفه های کاغذی انجام می شود و همچنین در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات