سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۶۱۹۰۸

پاسخ تند زاکانی به آذری‌جهرمی؛ ننگ بر شما!

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری گفت: اخیرا جریانی که دوره قبل مسئول وزارت ارتباطات بوده شروع کرده و بین مردم هراس ایجاد می‌کند که طالبان در راه است؛ باید به این افراد گفت ننگ بر شما؛ از این مردم خجالت بکشید.

علیرضا زاکانی در جمع حامیان سعید جلیلی که در مسجدالنبی(ص) اظهار داشت: ما در آستانه انتخابات و تجلی مردم سالاری دینی قرار داریم و شنبه آینده راه کشور بر مدار انتخاب مردم در روز جمعه رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه ما تجارب متعددی را در پیش رو داریم و توجه به این تجارب راه آینده مار را شفاف خواهد کرد عنوان کرد: از ابتدای انقلاب دو تفکر در کشور پیگیری شد و در مسند قدرت نشست؛ یک تفکر، تفکری بود که عمده سال‌های گذشته متعلق به اوست. چه در دوره نخست وزیری آقای موسوی، دوره سازندگی، اصلاحات و دوره اعتدال متعلق به این تفکر بوده است.

کارنامه بسیار شفافی برای آقایان وجود دارد

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حداقل 32 سال از بخش عظیمی از عظمت ملت بعد از انقلاب در دوره صدارت این تفکر بوده است گفت: لذا کارنامه بسیار شفافی برای آن‌ها وجود دارد و در مقابل ما نیز کارنامه داریم اما کمتر در حوزه صدارت و مسئولیت است.

زاکانی افزود: این سه سال کارنامه ما کارنامه درخشانی است که در کنار دور اول کارنامه احمدی نژاد برآورد و چارچوبی را در مقابل ما قرار می‌دهد و به ما نشان می‌دهد انتخاب ما برای آینده چه چیزی را رقم خواهد زد.

دهه 90 دهه خسران و تاریکی و سیاهی بود

وی بیان کرد: فراموش نکرده‌ایم که دهه 90 دهه خسران و تاریکی و سیاهی بود و رشد اقتصادی کشور به صفر درصد و قیمت دلار به 10 برابر رسید و نرخ بیکاری دو رقمی و بدهی دولت به بانک مرکزی و مجموعه صندوق‌های بازنشستگی پنج برابر شد و بدهی دولت از 205 هزار میلیارد تومان به 1300 میلیارد تومان رسید.

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری افزود: در آن دوره کشور با ظرفیت‌های خالی از منابع، بدهی بالا و عدم فروش نفت مواجه و دچار بحران و چالش جدی شده بود اما در این مکتب مردم انتخابی درست داشتند و شهید رئیسی انتخاب شد و مسئولیت‌های کشور را پذیرفت نه اینکه بی‌مسئولیتی‌ها را پشت تریبون‌ها  به رخ ما بکشد.

ننگ ابدی برای شما

زاکانی گفت: یعنی وقتی افزایش نرخ بنزین اتفاق بیفتد رئیس جمهور مملکت بگوید صبح از رادیو و تلویزیون شنیدم یا وقتی قطار تبریز مشهد در نیشابور به آتش کشیده می‌شود وزیر راه و شهرسازی بر این توجه داشته باشد که بیمه بوده‌اند و در پایان دولت افتخار کند که یک واحد مسکن نساخته است و این نه تنها افتخار نیست بلکه ننگ ابدی برای شما است.

وی افزود: دولت شهید رئیسی کشور را با این وضعیت به دست گرفت و در جلسه نخستی که دولتمردان قبل با شهید رئیسی داشتند همانجا بیان کردند که ما به انسداد رسیده‌ایم و کشور به سمتی می‌رود که قیمت دلار سه رقمی شود و به بیش از 100 هزار تومان برسد.

کرمانشاه برای 6 سال در دوره روحانی رتبه یک کشور را داشت

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان کرمانشاه برای 6 سال در دوره روحانی رتبه یک کشور را داشت؛ بیکاری و عدم اشتغال در این استان زبانزد شده بود در حالی که پر از ظرفیت بود و رشد بیکاری در سال گذشته به نصف بیکاری سال 95 رسید و امسال با تدبیر شهید رئیسی دو هفته قبل از شهادت نرخ بیکاری در استان کرمانشاه یک رقمی خواهد شد و این افتخار بزرگی است.

زاکانی با بیان اینکه در استان کرمانشاه در مدت سه سال گذشته یک چهارم روستاها گازرسانی شده و 325 روستا از تنش آبی خارج شده است افزود: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بسیاری است اما بی‌توجهی دولتمردان در مرکز این استان را به شرایطی برده بود که مردم باید اذیت و آزار می‌شدند و حق دارند متوجه مشکلات مردم نباشند.

روایتی از ننگین‌ترین قراردادهای نفتی و گازی

وی بیان کرد: در دهه 70 به دنبال تحول اقتصادی بودند و به جای اینکه سهم مردم را در ثروت و خلق ثرورت کشور مدنظر قرار دهند در دوران سازندگی به دنبال این بودند که وسایل ضدشورش خریداری کنند و سال 72 مقام معظم رهبری مانع از این کار شد.

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در دوره اصلاحات ننگین‌ترین قراردادهای نفتی و گازی را بستند گفت: از این قرارداد 80 تا 90 میلیارد دلار ضرر کردیم؛ این ارقام بسیار روشن است و وقتی در سال 72 و 80 و 81 این قرارداد را پیروزی کردند همه می‌دانستند فاجعه‌ای در حال رخداد است و سعی کردند این قرارداد را محرمانه کنند.

روحانی گفت من نمی‌توانم بدون زنگنه دولت را اداره کنم

وی افزود: اما سال 92 که اطلاعات این قرارداد از خارج از کشور از دفتر دوست و برادر فرزند هاشمی در انگلیس به ایران منتقل شد فاجعه این قرارداد برملا شد اما سال 92 وقتی در رأی‌گیری دولت، روحانی به مجلس آمد من به عنوان مخالف سخنرانی کردم اما آقای روحانی گفتند من نمی‌توانم بدون زنگنه دولت را اداره کنم و زنگنه گفت مشکل را دو هفته‌ای رفع می‌کنم و امروز 12 سال می‌گذرد و ما به خاطر همان انتخاب محکوم شدیم.

زاکانی گفت: وقتی در کمیسیون امنیت پرسیده شد که چرا میزان فروش نفت افزایش پیدا نمی‌کند جواب می‌داد که آمریکا اجازه نمی‌دهد بفروشیم، کدخدایی که رئیس جمهور سابق به او پناه می‌برد همان کدخدا اجازه نمی‌داد نفت را بفروشیم و اکنون هین افراد دوباره آمده‌اند و علاقه‌ای ندارند نسبت به گذشته خود پاسخگو باشند.

پاسخ تند به آذری جهرمی؛ ننگ بر شما

وی افزود: این افراد نمی‌خواهند پاسخ دهند چرا امروز مسکن و اجاره مسکن بلای جان مردم است؛ چرا امروز عده‌ای سر گرسنه بر بالین می‌گذراند و عده‌ای دیگر به واسطه فساد در دوره آن‌ها از سیری در حال ترکیدن هستند.

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جلیلی آمده حق ملت را از شما بگیرد عنوان کرد: اخیرا جریانی که دوره قبل وزارت ارتباطات بوده شروع کرده و بین مردم هراس ایجاد می‌کند که طالبان در راه است و باید به این افراد گفت ننگ بر شما از این مردم خجالت بکشید که متوجه نیستید راجع به چه چیزی صحبت می‌کنید و به مردم خلاف و دروغ می‌گویید.

محسن هاشمی خواب خوش بهاییان و آمریکا را می‌بیند

زاکانی بیان کرد: پسر آقای هاشمی که اخیرا اعلام کرده مردم پای صندوق رأی بیایید، رفراندوم کنید که سیاست‌های کلی تغییر کند؛ خواب خوش می‌بینید، سیاست‌های کلی تغییر کند که امثال خواهر شما با بهاییان در این مملکت بنشینند؟ یا آقایی آمریکا را همانطور که شما پذیرفتید بپذیریم؟  

وی گفت: راجع به تحریم به مردم خلاف نگویید؛ فروش 1.5 میلیون بشکه نفت و سرمایه‌گذاری‌های خارجی به معنای تحریم نیست و بزرگترین تحریم ما مسئولان نالایق و بی‌کفایتی بودند که بر این کشور حکمرانی کردند.

می‌خواهند مذاهب ایرانی را در مقابل هم قرار دهند

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری افزود: آقای رئیسی آمده بود مشکل بازنشسته‌ها، شرکتی‌ها، کارگران و عموم مردم را رفع کند اما این راه ناتمام ماند اما به لطف الهی و با انتخاب دکتر جلیلی این مسیر ادامه خواهد داشت.

زاکانی عنوان کرد: همه اقوام ایرانی در ایران همچون گل‌های پرطرواتی هستند که یک بوستان گل را به نمایش گذاشته‌اند اما می‌خواهند مذاهب ایرانی را در مقابل هم قرار دهند و این خیانت است؛ یکی از افتخارات کشور ما این است که شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند.

آقاینا در سال 88 هشت ماه کشور را در آتش سوزاندند

وی گفت: در سال 88 تلاش کردید مردم را به جان هم بیاندازید و هشت ماه کشور را در آتش سوزاندید و نتیجه آن ضرر تمام مملکت بود و اکنون نیز به دنبال ضرر مملکت هستید؛ صادقانه به مردم بگویید برای کشور برنامه و کارنامه درستی نداریم اما نمی‌توان حقایق 45 سال گذشته را کتمان کرد.

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم کرمانشاه این ما هستیم که آینده کشور را انتخاب می‌کنیم و به لطف الهی هر کدام از ما یک ستاد هستیم و هر کس اطرافیان را به مشارکت دعوت کند و با انتخاب آقای جلیلی راه شهید رئیسی ادامه پیدا می‌کند و کاستی‌ها و مشکلات موجود رفع می‌شود.

دغدغه شهید رئیسی مشکلات مردم بود

زاکانی با بیان اینکه دغدغه شهید رئیسی مشکلات مردم بود عنوان کرد: اگر برادران اهل سنت به صورت یکپارچه در مقابل اسرائیل تا دندان مسلح ایستادگی می‌کنند الگوی آن‌ها شما ملت ایران هستید و اگر شیعیان حزب‌الله لبنان و مردم یمن، سوریه و عراق باافتخار پرچم اسلام را بلند می‌کنند الگوی آن‌ها شما مردم ایران هستید.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی این راه را انتخاب کرد و نزدیک به کمتر از سه سال در این راه گام برداشت گفت: شما از این مرد انقلابی درکی ندارید و برای ریاست خلق شده‌اید، نخستین جلسه‌ای که مقام معظم رهبری با دولت سازندگی داشتند نسبت به اشرافی‌گری تذکر دادند.

لیست بلندبالایی از عناصر مفسد در ستاد یکی از نامزدها حضور دارند

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری افزود: پرجم اشرافی‌گری و اجحاف در حق مردم در دستان شما قرار دارد و کاخ نشین شدید و با مفسده‌های اقتصادی کنار آمدید؛ چرا در دولت قبل برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول دستگیر شد و اکنون لیست بلندبالایی از عناصر مفسد در ستاد یکی از نامزدها حضور دارند و نگران هستند که مسیر شهید رئیسی ادامه پیدا کند و دکتر جلیلی این حق گرفته از مردم را از حلقوم آن‌ها بیرون بکشد.

زاکانی با اشاره به اینکه باید این چند روز را با تمام وجود در صحنه و فعال بود افزود: هیهات که امروز غفلت کنیم و اجازه دهیم دیگران با اغواگری برای ملت و ایجاد دوگانگی و دروغگویی به دنبال دستیابی به اهدافشان باشند.

‌جلیلی ادامه مسیر شهید رئیسی را خواهد رفت

وی با بیان اینکه در شهادت شهید رئیسی 95 کشور حضور داشتند و این بی‌سابقه بود و این عزت با ذلت و التماس به دست نیامده است عنوان کرد: آقای جلیلی ادامه مسیر شهید رئیسی را خواهد رفت و اگر بنا باشد تحریم بشکند راه شهید رئیسی نه راه التماس این کار را می‌کند.

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هیچکس علاقه‌مند به تحریم نیست و دروغ بزرگی است که می‌گویند؛ کاسبان تحریم همین افراد هستند گفت: به لطف الهی روز شنبه جشن مشارکت و پیروزی آقای جلیلی را بگیریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات