سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۶۱۵۹۴

زاکانی در دانشگاه تهران: قراردادهای نفتی و گازی که در زمان دولت اصلاحات بستند، فاجعه است

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: قراردادهای نفتی و گازی که در زمان دولت اصلاحات بستند، فاجعه است؛ چطور می‌شود حق مردم را بخورند و من ساکت باشم.
علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امروز (چهارشنبه، 6 تیر) در نشست دانشجویی-مردمی دانشگاه تهران ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و تجلی مردم‌سالاری دینی هستیم و بنده نیز توفیق دارم با کارنامه و برنامه در این امر مهم شرکت کنم.وی افزود: به استقبال تشکل‌های این دانشگاه خواهم رفت و در ادامه مطالبی را خدمت دوستان ارائه خواهم کرد.زاکانی در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انفجار نور بود و به‌سرعت پیام آن در جهان شنیده بود و این پیام با شعار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی به تمام دنیا مخابره شد.وی افزود: آزادی در انقلاب باید عمق پیدا کند و مردم‌سالاری خود را با نظارت بر مسئولین و امرونهی بر آن‌ها اثبات کند، نکته بعد موضوع استقلال است، ما از استکبار نجات یافتیم اما استقلال فرهنگی و اقتصادی ما تکمیل نشده است و اینجا محل تحول و کار است .این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در حوزه عدالت نیازمند تحول هستیم. در حوزه رفاه افرادی در حال مکیدن خون مردم هستند و بدون تحقق کامل عدالت، تامین تمام و کمال رفاه انجام نمی‌شود. زاکانی مطرح کرد: ما در برخی حوزه‌ها پیشرفت داشتیم اما در برخی حوزه‌ها نتوانستیم این کار را انجام دهیم. در حوزه فناوری و علم به نقاط افتخارآمیز رسیدم اما چطور می‌شود که ما در صنعت خودروسازی به این نقطه افتخارآمیز نرسیدیم.

روحانی دولت را با ۲۰۵ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل و با ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان تحویل داد

وی ادامه داد: دولت شهید رئیسی، مختصات دولت را نسبت به دوستان انقلاب و دشمنان درست کرد لذا استمرار ضرورت این جهت‌گیری بسیار بالاست.این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه عرصه‌های تحولی که کشور نیازمند آن است دور نیست، گفت: روحانی دولت را با ۲۰۵ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفت و با ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی آن هم با خلق نقدینگی و ایجاد مشکلات متعدد به آقای رئیسی تحویل داد.زاکانی گفت: امروز اگر کسی کشور را تحویل بگیرد، غارت‌زده نمی‌گیرد، شاید اشکالاتی وجود داشته باشد اما قابل‌حل است. زاکانی با اشاره به ویژگی‌های رئیس‌جمهوری، گفت: هر فردی می‌خواهد مسئولیت بگیرد باید اول علم و تجربه داشته باشد. ویژگی دوم هم سلامت اخلاقی و مالی است و ویژگی سوم عُرضه و توانایی است، اگر این سه ویژگی باشد کشور در مدار درست حرکت می‌کند و اگر این ۳ ویژگی نباشد کشور دچار مشکل خواهد شد.

خودم، خانواده‌ام و اطرافیانم در طرف درست تاریخ ایستادیم

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه بنده در مجلس یک عنصر مؤثر و تأثیرگذار بودم و یک عنصر منفعل نبودم و این را همه به آن وافق هستند، اظهار کرد: در مرکز پژوهش‌های مجلس هم صدها کار را اجرایی کرده‌ام. امروز هم 33 ماه است که شهردار تهران هستم. در دوران دانشجویی هم بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی را اداره کرده‌ام و ما قبل هم در دوران دفاع مقدس حضور داشتم و با نوجوانی و توفیق خداوند بتوانم به مردم و کشور خدمت کنم. زاکانی گفت: من سه سال است در دولت حضور دارم و در متن امور کشور هستم و از بیرون به موضوع نگاه نمی‌کنم. در عین‌حال دارای قوه تشخیص هستم و مسائل کشور را به روشنی احصا می‌کنم. اداره کمیسیون برجام در آن مجلس خروجی خوبی داشت و هرچند کار سختی بود اما انجام شد و یک کلمه از گزارشی که در این زمینه آماده شد، رد نشد. وی عنوان کرد: برادری که امروز رقیب انتخاباتی ماست در آن مجلس صادقانه می‌گفت من برجام را نخوانده‌ام اما در این زمینه اظهار نظر می‌کرد.این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در ۴۵ سال گذشته خودم و خانواده‌ام همیشه در طرف درست تاریخ ایستاده‌ایم. ممکن بود آن زمان هم سرزنش شده باشیم اما مهم نبود و در موضع درست قرار می‌داشتیم. من از همه نقاط کارنامه‌ام در ۴۵ سال اخیر دفاع می‌کنم.وی در ادامه به توان اجرایی اشاره کرد و گفت: مسئولیت ما این است که هرکس هرکاری را برای این مردم تعهد کرده است را برعهده می‌گیریم و نمی‌گوییم اگر شهرداران قبلی کاری انجام داده‌اند و بدهی ایجاد کرده‌اند و تعهداتی دارند ما انجام نمی‌دهیم. بخش بزرگی از بدهی‌های چندین سال پیش را هم در شهرداری تسویه کردیم و مابقی هم در حال تسویه است.

رئیس‌جمهور باید بتواند تفاهم ایجاد کند

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: ما در تمام امورات تهران با همه دستگاه‌ها و وزراتخانه‌های دیگر تفاهم ایجاد کردیم و این امری است که پیش از آن اصلا سابقه نداشت. رئیس‌جمهوری باید بتواند ایجاد تفاهم کند.زاکانی تصریح کرد: امروز دیگر در دره فرحزاد معتاد متجاهر نمی‌بینید و دارد به 54 هکتار تفرجگاه تبدیل می‌شود. در میدان شوش و میدان هرندی و کوهسنگی هم معتاد نمی‌بینید و کمتر از 20 هزار نفر داخل کمپ هستند تا خوب شوند و به جامعه برگردند.وی ادامه داد: یک از ویژگی‌های رئیس‌جمهور آن است که بتواند تفاهم ایجاد کند که ما آن را در شهرداری ایجاد کرده‌ایم. این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما در شهرداری آزادراه، بزرگراه و تونل‌هایی را در دست‌ساخت داریم که در سال آینده این طرح به اتمام می‌رسد، امروز بیش از 2 هزار ‪ اتوبوس در گردش است و بسیاری دیگر نیز به حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهد شد، تاکسی‌های برقی را نیز به شهر اضافه می‌کنیموی بیان داشت: سال 1400 پاکبان‌ها برای یک شیفت کار یک میلیون و هفتصد هزار تومان می‌گرفتند، امسال کف حقوق پاکبان دوازده میلیون و چهارصد هزار تومان است.نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در شهرداری طرحی ریختیم که پیمانکاران ابتدا حقوق کارگران را بدهند، اگر دیر بدهند از ضریب خود آنها کاسته می‌شود.زاکانی گفت: بیش از هزار واگن مترو با قراردادی که در چین بسته‌ایم وارد کشور خواهیم کرد و اینها برای کسانی که بیرون ایستاده‌اند غیر قابل باور است. وی ادامه داد: کشور ما انسداد، منابع پول و امکانات کم ندارد، بزرگترین سرمایه این کشور نیروی انسانی آن است.

فساد با تعارف از بین نمی‌رود

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در بسیاری از حوزه‌ها می‌توانیم بسیاری از ارزش افزوده‌ها را ایجاد کنیم اما با خام‌فروشی ضربه می‌خوریم لذا باید به سمت بهره‌وری پیش برویم. در بحث دریا، موقعیت ریل، انتقال بار، قطار پرسرعت و... بسیاری از راه‌ها را رفته‌ایم و همگی در دست اقدام است. زاکانی تأکید کرد: با دنیا باید با موضوع قاطعیت و عقلانیت باید صحبت کنیم. ما دو بسته داریم، یکی از بسته‌ها برای رفع نیاز مردم است، دیگری برای پیشرفت و آبادانی کشور است و برای این بسته‌ها تمامی منابع آن در نظر گرفته شده است،وی افزود: ما دو پیام حضرت امام و رهبری را محور قرار می‌دهیم و حق این مردم را می‌گیرم. بنده نقد عملکرد افراد را انجام می‌دهم که این هم برای حق مردم است لذا ما نباید همچون برخی افراد نقد زندگی شخصی را انجام دهیم که این یک کار ناپسند است. این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: بنده با بسیاری از مفسدین رده اول مواجه شدم و حتی تهدید جانی شدم اما با آن‌ها برخورد کرده‌ام زیرا برای حق مردم از جان خودم می‌گذرم. وقتی با وزیر اطلاعات خطاکار برخورد کردم کسی جرات نمی کرد سَمتش برود، من را تطمیع و تهدید کردند. با برادر رئیس جمهور و معاون اول دو رئیس جمهور درگیر شدم لذا فساد با تعارف از بین نمی‌رود.زاکانی گفت: قراردادهای نفتی و گازیِ دورهٔ خاتمی فاجعه است؛ چطور می‌شود حق مردم را بخورند و من ساکت باشم، کرسنت ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار به کشور ضرر وارد کرده است.این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من تا حالا کارت زرد می‌دادم، از مردم می‌خواهم به من رأی بدهند تا مفسدان را با کارت قرمز از اقتصاد کشور بیرون کنم.
وی افزود:‌ ما در سیاست خارجی امیرعبدالهیان را می‌خواهیم که سردار حاجی‌زاده را تکمیل کند، اما وای برما که وزیر خارجه‌ای داشتیم که به کنگره آمریکا اصرار می‌کرد بیایید با ما توافق کنید تا دور بعد رأی بیاوریم. تحریم بد است ولی ما اول باید از داخل شروع کنیم و تحریم داخلی را از میان برداریم؛ آن‌وقت می‌بینید خود آنان سراغ ما می‌آیند.این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان گفت: ما باید در ابتدای دولتمان جهش تولید با مشارکت مردم را ایجاد کنیم و دوم با ریل‌گذاری درست اقتصادی دیگران را نیازمند به خودمان کنیم. ما باید به ساحت‌های جدید همچون هوش مصنوعی و... توجه جدی داشته باشیم و آن‌ها را در جامعه ایران اجرایی کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات