تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۶۱۹۷۷

چه کسانی می‌دانند یحیی السنوار کجاست؟

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» امروز چهارشنبه گزارش داد که تنها دو یا سه نفر از محل اختفای یحیی السنوار رهبر حماس در غزه اطلاع دارند.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از برخی از منابع آگاه در جنبش حماس نوشت که «دایره بسیار کوچکی که حداکثر از دو یا سه نفر تشکیل می‌شود، مکان [یحیی السنوار]را می‌دانند و تامین همه نیاز‌های او از جمله امنیت تماس او با رهبران جنبش در داخل و خارج از کشور را برعهده دارند».

بر اساس این گزارش، السنوار، به صورت مستمر در جریان کلیه تحولات بویژه در مورد مذاکرات است و هر ابتکار ارائه شده را به خوبی مطالعه و بررسی می‌کند، نظر خود را در مورد آن بیان می‌کند و درباره آن با رهبران جنبش از طریق برقراری ارتباط به شیوه‌های مختلف با آنها، مشورت می‌کند.

الشرق الاوسط نوشت که رهبر حماس در غزه، در شرایط حساس بار‌ها با رهبران این جنبش در خارج از فلسطین تماس برقرار کرده است. وی همچنین پس از هدف قرار گرفتن فرزندان اسماعیل هنیه و شهادتشان در غزه؛ با وی تماس گرفت و شهادتشان را تسلیت گفت.

این منابع از تایید یا رد اخبار منتشر شده در خصوص جان سالم به در بردن السنوار از هرگونه سوء قصد اسرائیل در طول جنگ فعلی و اینکه آیا نیرو‌های اسرائیلی به ویژه در جریان عملیات در خانیونس به محل او نزدیک شده بودند یا خیر، پرهیز کردند.

به گفته این منابع، اسرائیل در طول جنگ جاری نتوانست به بسیاری از رهبران رده‌های اول و دوم حماس در سطوح سیاسی و نظامی دست یابد، اما تلاش کرد شماری از آن‌ها را ترور کند که برخی مجروح شدند و برخی از عملیات‌های بمباران در مناطق و اهداف مختلف، جان سالم به در بردند، اما السنوار در میان آن‌ها نیست.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی که طی ۹ ماه جنگ و تلاش شبانه‌روزی برای یافتن مکان السنوار، نتوانسته اثری از او بیابد، چند ماه پیش ادعا کرد که محل او را کشف کرده است.

ارتش اشغالگر ادعا کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از تونل‌های شهر خانیونس، این رهبر حماس در تونل‌های این شهر با اسرای اسرائیلی حضور دارد و مدام جای خود را از طریق شبکه تونلی تغییر می‌دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات